Ga naar inhoud
Vespaforum.be

oude pk50xl starten na lang stilstaan


ii ax ii

Aanbevolen berichten

hey iedereen

ik ben nieuw op het forum en heb een vraag

ik heb de oude pk50xl 4-bak van m'n vader eens van onder het stof gehaald.

Ik wil hem starten en dus ga ik de carburator eens uitkuisen

m'n vraag is HOE ik dit doe en hoe ik er aan geraak want deze zit vrij diep in de brommer

als ik nog dingen moet doen kan iemand me die dan vertellen?

alvast heel erg bedankt

Link naar reactie

huj, onder je zadel zit een bakje vooraan, als je dat eruit neemt zie je je carburator zitten.dan kan je ook nog de benzine tank eruit nemen om ruimer te werken , maar het hoeft niet. je draaid de schroef los die je ziet zitten. en je haakt de gaskabel achter het haakje van de carburator uit. dan kan je de carburator met luchtfilter eruit nemen.

Je hebt nu dus de carburator in je handen.

je schroeft de luchtfilter eraf ( k denkt 2 schroefjes ma dat wijst zich zelf uit)

dan draai je je carburator vanonder open zodat je de vlotter ziet en de sproeier, die draai je eruit en blaas je zuiver , en je laat hem er even uit terwijl je ook de gasnaald , en het stukje waar de benzine slang opstaat eruit draaid , dit blaas je allen zuiver (mbv compressor ofzo, maar je kan het ook met oude benzine zuiveren, is zelfde effect.) dan draai je alles in elkaar , zet hem erop.

dan draai je je bougi eruit , en maakt die ook even zuiver.

dan probeer je maar.

moest dit niet voldoende duidelijk zijn kan je ook de zoekfunctie gebruiken , daar is wle vaker gezegd wat je moet doen , ma dit is alleszinds mijn manier ;)

grtz

Link naar reactie

onder je zdael zitten schijnbaar twee rubber/plastieken dopjes. Hier kan je aan trekken, waardoor de paneeltje opengaan(tenzij je door er met een schroevendraaier in te porren het systeem al verbogen hebt). Het is maar dat ik dat al zo vaak gezien heb ...

Link naar reactie
bedankt

de kappen zijn nu open

maar die schroef waar ik aan moet draaien om m'n carburator los te maken

ik zou ni weten welke je bedoeld

kan je deze ongeveer situeren of heb je misschien een foto?

nogmaals

ik heb de ruimte nodig om aan m'n carbu te werken

ik heb de plaat al lost gemaakt bovenaan m'n naftbak

maar hij zit nog vast aan het naftkraantje(het metalen staafje)

hoe maak ik dit los?

sorry voor de vele vragen maar een vespa is nieuw voor mij

ik was voordien bezig met honda camino en honda monkey

Link naar reactie

hmm , ben je zeker dat die los is? als die goed los is moet je eens proberen te draaien met je carburator , en dan hem van het spruitstuk afschuiven (spruitstuk=buuisje waar carburator op zit)

probeer maar eens ;)

grtz

Link naar reactie

Voor dat je de nafttank weer monteert het kraantje bevestigen, de rubberen diching wegnemen (die in het gat zit wwar de benzinehendel door moet, het hendeltje door het gaatje mikken terwijl je de benzinetank terug plaatst (met een beetje handigheid lukt dit wel) en de rubberen "rondel" nadien rond het hendeltje op zijn plaats duwen. Succes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...