Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuw op het forum


bunny

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zit al ongeveer een jaartje dit forum te volgen, maar sinds gisteren geregistreerd en actief lid.

Ik ben leerkracht, 24 jaar en woon in Oostkamp (nabij Brugge).

Reden waarom ik me nu pas registreerde: Ik heb begin Juli een kleine week in Toscane (streek van San Gimignano) rondgetoerd en was direct verkocht.

De tijd voor een eigen Vespa is nu aangebroken :).

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 125cc Vespa.

Momenteel ben ik volgende Vespa's aan het volgen:

a)http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=180288807372

aea5_1.JPG

B)http://cgi.benl.ebay.be/vespa-125-primavera_W0QQitemZ200254527956QQihZ010QQcategoryZ150041QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

da44_1.JPG

c)http://www.kapaza.be/Brommers_en_scooters/Vespa/11456517/VESPA_125cc_1960_BLAUW_VNB1T.html

11456517.jpg

Het is de bedoeling om naar het werk te rijden (ong. 30km heen en terug) en om af en toe eens (met de vriendin achterop) een ritje te maken.

Nu zou ik jullie willen vragen om even naar de modellen te kijken en telkens voor- en nadelen op te sommen. Na het lezen van het forum denk ik volgende zaken al te mogen concluderen.

a) De eigenaar zegt dat hij van een vriend uit Italië komt, maar volgens sommigen zou het toch om een curry gaan. Dus beter toch maar afblijven?

B) Verkoper zegt dat papieren en roze kaart in orde zijn, dus daar moet ik niet vrezen voor problemen bij inschrijving.

Ik las hier dat er ook primaveracurry's zijn. Is deze eentje?

Verder las ik dat een primavera niet ideaal zou zijn om er met 2 op te zitten.

Het met 2 rijden zal occasioneel gebeuren, is dit dan ook nog een probleem.

Ik ben 1m75, dus qua grootte zal er geen probleem zijn denk ik.

c) Belgische papieren dus ook daar geen problemen.

Als ik op de foto's mag voortgaan, vermoed dat ook met deze Vespa problemen kunnen ontstaan als we er met z'n tweeën opzitten.

Mochten jullie deze lijsten en opmerkingen wat kunnen bijschaven of opmerkingen geven, dan ben ik jullie zeer dankbaar in mijn zoektocht naar mijn eerste Vespa.

Graag ook jullie mening ivm de prijzen die telkens gevraagd worden.

Alvast bedankt

Benny

Link naar reactie

als het voor woon-werkverkeer is zou ik eerder gaan voor een betrouwbare PX. je kan later altijd nog een oldtimer kopen voor de gezellige ritjes of gewoon om wat te cruisen.

die eerste is 100% curry. de zadels, de kilometerteller,... zijn een echte give away!

de laatste is idd een beetje te hoog geprijsd.

Link naar reactie

ik wist dat je deze link zou posten. Ik heb er echt nog aan getwijfeld of ik hem al niet bij mijn intro ging zetten :D

Beter 1 keer te veel an te weinig uiteraard.

Wat is trouwens een faire prijs voor die VNB1T?

Ik twijfel nog tussen die VNB1T en die PX van Maurice.

Het feit dat de meesten hier de PX aanraden voor woon-werk, vervoer met 2 en veiligheid doen me toch iets meer naar de PX neigen.

Link naar reactie

ik wist dat je deze link zou posten. Ik heb er echt nog aan getwijfeld of ik hem al niet bij mijn intro ging zetten :D

Beter 1 keer te veel an te weinig uiteraard.

Wat is trouwens een faire prijs voor die VNB1T?

Ik twijfel nog tussen die VNB1T en die PX van Maurice.

Het feit dat de meesten hier de PX aanraden voor woon-werk, vervoer met 2 en veiligheid doen me toch iets meer naar de PX neigen.

ga voor maurice zijn px, daar ga je veel rijplezier mee hebben

Is eigenlijk een p125x en geen px125 zitten kleine verschillen in

Link naar reactie
ben ni zeker maar iets zegt me dat die laatste toch ni helemaal koosjer is?

dat is de reden waarom ik zoveel foto's erop zet (en voor sommigen misschien lastig ben :))

ik zou graag beetje zekerheid hebben over de Vespa die ik koop, helaas is dat niet al te gemakkelijk de laatste tijd

Link naar reactie

Bunny, nen goeie tip: als ge veel gaat rijden koop dan ne PX of LML.

Ik was ook eerst voor een oldie gegaan maar na een maand al ingeruild voor nen LML. Een oldtimer kan je simpelweg niet gebruiken om iedere dag mee naar het werk te rijden (tenzij je veel kosten maakt zoals nieuwe motor, omzetten naar 10", etc maar dan is ne nieuwe LML goedkoper).

Link naar reactie

Ga dan toch maar eens kijken; keuze in overvloed en je weet wat je koopt van iemand die tenminste zelf ook met de scooter rijdt en zich geen gezever kan permitteren.

Volgende week trouwens opendeurdag daar!

N

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...