Jump to content
Vespaforum.be

Barofasso

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Barofasso

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX,
    V50N,
    125 VM2T

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Yes, broem!! Dankjewel Sam om even naar de ontsteking te kijken. Stroomtoevoer naar bobine uittrekken is prima methode trouwens. Motorblok op werkstandaard iets minder (tenminste het model dat ronddraait; bij elke kick draait de motor mee rond), maar çavakkes. Motor kan wel nog niet stationair draaien (en heeft startlikje naft nodig in cilinder), maar mijn missie is toch al geslaagd. Bedankt Koen voor de raad! David
  2. Now that's funny... :-) :-). Ik denk dat ik gewoon de stroomtoevoer naar de bobine uittrek. Daar zit laagspanning op. Ik heb intussen eens geprobeerd en geen broem...:-( Ik ga eens langs bij Sam de Lambrettaman. Die heeft alle kennis in huis. Ik vrees dat ik anders nog lang moet zoeken naar die naaid in een hooiherberg. Thanks guys!!! David
  3. Dag Vespisten met het hart op de juiste scooter, Na 15 jaar eindelijk aan mijn eerste projectje kunnen (durven) beginnen... . Een door Belgische Italianen verkracht Smallframe dat iets te veel zijn territorium afbakende. Smallframe motor eruit gehaald met wat Youtube glijmiddel, and so far so good terug in elkaar gekregen. Met dank aan de prijsvriendelijke service van Motoricambisoviero. Spannend ... Maar! Ik durf het blokje niet monteren, omdat ik maar weinig zeker ben van het resultaat. Allé ja, van een positief resultaat ... Dus wil ik het ding eerst zien en horen brommen op een standaard. En daar vind ik dus maar weinig info over terug... Ben jij de connaisseur ter zake...? Zaken die ik zeker wil te weten komen: Kan je op een eenvoudige (roterende) werkstandaard een blokje in gang steken? (zonder dat het vanzelf bij de overburen belandt...). Wat doe ik met de elektriciteit? Mag ik gewoon de bobine aansluiten op de ontstekingsspoel ('rood op rood')? En dien ik dan geen rekening te houden met massa (zwart) en al de rest (groen) van de verbruikers? Als bovenstaande mag, hoe kan ik er dan voor zorgen dat de motor stilvalt (na een uurtje Vivaldische bromgeluiden te aanbidden)? Ik dacht ofwel een tussenschakelaartje te plaatsen? Ofwel (en nu gaan er lachen...) de bougiekabel uit te trekken. Ofwel de naft tot de laatste drup op te gebruiken. Als je een tip hebt hoe de carburator netjes aan te sluiten op het blokje, ook steeds welkom!! Ik beloof je een filmpje waarbij je mij ziet knoeien tot het effectief lukt! Dankjewel, David
×
×
  • Create New...