Jump to content
Vespaforum.be

bluefreak

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About bluefreak

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 125 (1982)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    kanegem
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

271 profile views
  1. Weet ik niet juist , hij moet nog 3 jaar worden in februari , het is die “70” anniversery versie...
  2. Goed 2 jaar geleden kocht ik een vespa primavera 50cc , een speciale reeks voor 70 jaar vespa primavera , met zowel een chromé 70 op het hans hoe,kastje als een speciaal kleur zadel waar ook 70 is geborduurd. Allemaal heel leuk maar... bij aankoopwerdik gezegd datik hem nooit lang(meer dan 4 weken ) mocht laten stilstaan, dit omdat de sproeiers zouden kunnen verstoppen ofzo. Ik tank altijd 98, na de eerste winter had ik de eerste keer problemen ( al zet ik het op mijn kalender om zeker 1 kee per maand de vespa te gebruiken) , ik kocht de vespa niet om iedere dag of week mee te rijden , enkel als ik er zin in heb , moet kunnen toch? Ik werd geholpen na mijn eerste problemen met de sproeiers uit te kuisen, het ging een jaar en een half goed en nu heb ik het sedert enkele weken terug voor. Terug binnen in de vespa garage, er werd me gezegd dat het buisje niet toe zat , dus het zou wel wee gaan na reiniging. Thuisgekomen en na enkele dagen de vespa gestart, het lukte weer niet , ik ken er zo goed als niks van maar voel wel dat hij zn benzine gewoon niet krijgt. Van de vespa dealer moet ik bij starten contact laten afliggen , een 4a5 tal keer het gas snel kort overdraaien , conatct aanleggen en bijna zonder gas geven starten ... als het niet lukt ( wat bij mij zo is...) moet ik dit herhalen...ps na een tiental eer of meer neemt ie wat benzine mee en lukt het tdan toch. Als ik niet direct ga rijden valt ie gewoon weer stil. Dat zou toch niet mogen? Ik ben radeloos en overweeg mn vespaatje die ik zo graag heb terug over te laten of van de gand te doen omdat ie gewoon te moeilijk start, ik ben van west vlaanderen , bij tielt-aalter. Kan iemand me aub helpen dat ik niet zo.n dure facturen moet betalen en toch geholpen kan worden? alvast bedankt!
  3. zijn er mensen die me zouden kunnen helpen met me te vertellen waar ik juist kan vinden welke kleur(code) ( het is blauw , dat weet ik, maar welk blauw juist? ;-) ) mijn vespa juist heeft? Indien ik toch een topkoffer wil aanschaffen of verf wil bestellen indien ik iets voorheb. Alvast bedankt voor de reacties.
  4. Zo een bagagerekje vooraan zou ik wel willen , lijkt me tof!
  5. Kheb hem gekocht en ie stond gewoon wat bestofteen uurke symoniseren dn chroom opblinken en ie is terug als nieuw!
  6. kheb een mooie en volgens de verkoper in uitstekende staat zijnde vespa px 125cc van 2007 op het oog met maar 2007km. Mag ik jullie mening? Zou het ook mogelijk zijn om op die openklapbare achterdrager een topbox te monteren indien ik dat zou willen? Alvast bedankt! http://www.kapaza.be/nl/scooters/vespa-px-125-cc-96200365.htm
  7. morgen gaat ie terug. De verkoper neemt hem terug omdat hij niet wil dat ik in de miserie geraak met de PX...Uitkijken voor een heel recente dan maar!
  8. Hij zei ook zoiets als te warm..vastgelopen.. Uiteraard 2 takt getankt.
  9. Gisteren de vespa aangekocht. dag 1...Heel tevreden met mijn beslissing. Dag 2 , tochtje gaan maken en na 4km slaat de achterrem vanzelf dicht nadat ik een goeie halve km aan 80 per uur reed..:-(. Gebeld naar de persoon van wie ik hem heb gekocht ( heel goeie gast, die ik in de lopp van de laatste 14 dagen beter leerde kennen...) , hij had er op zijn erewoord nog niks mee voorgehad en schrok enorm. Blijkt dat het een reacteie van de motor is die ( zo goed als )vast liep..Na 10 minuten kreeg ik hem weer gestart en reed op aanraden van de verkoper niet volle gas. Pas op volle gas heb ik er maar 500meter mee gereden omdat er niks van verkeer was en me verteld werd bij aankoop dat de vespa goed 100 deed (150cc motor). Ik dacht na een 4km mee gereden te hebben eens te kijken hoe de vespa reageerde op een snelheid van rond de 80 per uur met alle gevolgen vandien. Je kan nu zeggen , waarom 80 /u rijden...Je konstant aan 50 of 60 per uur in het verkeer inmengen is toch ook gevaarlijk of zie ik het verkeerd? Heb ik hier nu iets verkeerd gedaan? De verkoper gaat hem in orde brengen maar zou hem ter goeder trouw hetliefst vanal terug overnemen omdat hij zich hier heel slecht bij voelt. Wat raad u me aan?
  10. Ik dacht al zoiets, de verkoper lijkt me zeker betrouwbaar, is ook een echte vespafreak en heeft er meerdere. Met in de problemen komen bedoelde ik niet echt de werking van de vespa want dat weet je toch nooit opvoorhand hé
  11. Graag zou ik een vespa px 125 oldtimer kopen, deze waar ik on geinteresseerd ben is van 1982(teruggevpnden op een site waar je het chassisnr kunt controleren. Hij is in goede staat, maar...op zijn inschrijvingsbewijs staat eerste ingebruikname 1970! De verzekering maakt gedn probleem maar kan ik op de 1 of andere manier in de problemen geraken? Wat kan u me aanraden? Ben er al nazr verscillende gaan zien en wil nu echt kopen;( , zijn er nog dingen fie ik kan controleren? Shoot!
  12. mooi,maar 3500 voor een brommer van 4 jaar oud zou ik toch niet betalen hoor , ongeacht de km stand...
×
×
  • Create New...