ivoybofire Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Hi, Weet er iemand of ge de motor moet demonteren bij ne pk50xl automatique va52t om het uitlaatbochtje da tegen de cilinder zit te kunnen uitbouwen. gr ivo Link naar reactie
JJP Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Nee hoor. Carburateur loshalen, achterveer loshalen en dan kun je doormiddel van de achterkant van de Vespa te verhogen voldoende ruimte creëren. Is wel aan te raden ook iets onder je standaard te doen ivm evenwicht. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 23 november 2015 Delen Geplaatst: 23 november 2015 Carburateur zit bij een automaat op het blok gemonteerd. Er zit alleen maar een membraam tussen, afhankelijk van het model nog een mechanisme voor een oliepomp. in feite hoeft je carburateur er dus niet af. Alleen wiel eraf, uitlaat eraf en als je er dan nog niet bij kunt. Veer aan de onderkant demonteren en op een bok zetten (Zoals JJP aangaf). Dan je koelkap losmaken, bougieplug trekken en de koelkap kwartslag draaien. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 24 november 2015 Delen Geplaatst: 24 november 2015 Ah een automaat.. Geen ervaring mee Ik ging ervan uit dat de carb daar op een zelfde manier gemonteerd zat.. Weer wat geleerd! Link naar reactie
ivoybofire Geplaatst: 25 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2015 Daan, Met veer losmaken van onder wilt ge de schokdemper zeggen zeker. Bedankt voor de vlugge info. gr ivo Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 november 2015 Delen Geplaatst: 26 november 2015 Correct! Schokbreker, Maar alleen als je er niet bij kan met alleen het verwijderen v.h. wiel... Link naar reactie
ivoybofire Geplaatst: 26 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2015 Daan, waarom alleen als ik er niet bij kan Maar alleen als je er niet bij kan met alleen het verwijderen v.h. wiel Link naar reactie
Daan Geplaatst: 27 november 2015 Delen Geplaatst: 27 november 2015 Als je het wiel verwijderd en je kunt het bochtje niet demonteren. Dan pas verder loshalen. Die koelkap is lastig los te krijgen en te draaien, als je de achterveer op zijn plek laat zitten. En zelfs dan is het niet makkelijk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.