Ruben_vespa Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 er staat al veel over op het forum maar toch! mijn acma van 53 is toch moeilijk aan de gang te krijgen als hij warm is! het gekke is soms start hij wel van de 1 e keer warm,maar meestal dus niet! koud geen enkel probleem...dan start hij perfect! motor is helemaal nieuw,nieuwe bobijn enzovoort ,de oude carbu is vervangen door een nieuwe van een primavera en toch wilt hij niet als hij warm is! mijn andere acma van 52 in ongerestaureerde staat heeft net hetzelfde probleem... ... 't zou gewoon makkelijker zijn en niet zo genant als dit wat beter zou zijn!!anders is het zoals gewoonlijk voor een vol terras als een halve gare staan te stampen en dan toch nog weer moeten gaan duwen!!! iemand nuttige tips?? Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Ik zit met hetzelfde probleem, en da's inderdaad érg genant héhé. Link naar reactie
Ruben_vespa Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 ja vooral als er veel vrouw volk zit dan vind ik het het ergste... ..! Link naar reactie
FastEleven Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn VBB. Check de bougie en als deze de nat staat dan is de motor te rijk afgesteld. Vespa iets armer afstellen (regelvijs op carburator een kwartdraai of meer naar links draaien) en het gaat het pak beter. Hopelijk lukt het. Link naar reactie
FastEleven Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 En bij een warme start de choke niet uittrekken maar gashendel helemaal open. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 verkeerde bougie? Link naar reactie
acma v56 Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Hallo ik heb hetzelfde met mijn acma ,wat ik wel doet voor dat ik de motor uit zet is gewoon de benzine kraan dicht draaie ,en dat help. Groetjes Tony Link naar reactie
Vespake Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 Ook ik draai de benzinekraan toe voor ik de motor uitzet.Ik open pas de kraan opnieuw als ik de motor terug heb gestart , meestal heb ik dan geen problemen. Succes. Link naar reactie
Ruben_vespa Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 *bougies is juist *zou wel kunnen dat hij te rijk staat,iemand enige ervaring met afstelling van carbu primavera op oudere modellen? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 normaal moet je een iets kleinere sproeier steken. Gr nico Link naar reactie
Ruben_vespa Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 vandaag nog eens wat gepruld *zonder en met luchtfilter *rijker armer niks resultaat... 't zal dan maar lopen worden he of lang genoeg wachten da is ook een optie!! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 Hey, staat uw onsteking niet te laat? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 is uw cilinder nieuw? Wat het probleem kan zijn indien uw cilinder niet nieuw is, is dat wanneer de motor warm staat (en de cilinder dus uitzet) er teveel speling ontstaat tussen cilinder en piston. Ik heb dat vroeger met mijn pk50 gehad Link naar reactie
Ruben_vespa Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 die is nieuw dus daar ligt het niet aan... .. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.