Ga naar inhoud
Vespaforum.be

versnellingen GS160


VNB7

Aanbevolen berichten

Klein probleemke... Had hier nog een reservemotor liggen... Ben een beetje beginnen prutsen... Versnellingen van de aandrijfas afgehaald... ene vergeten te markeren en natuurlijk geen foto's genomen... weet niet meer hoe deze erop moet... CRAP

Weet er iemand als de twee middelste een richting hebben (kant selector box en kant achterwiel)??? De eerste en de laatste heb ik zeker juist. Maar die twee middelste dus??? Volgens wat ik "met het blote oog" kan zien is het gelijk welke richting ik ze op de aandrijfas zet... of is dit NIET zo?

ter herinnering: het betreft een GS160 motor

Zoals altijd: eeuwig dankbaar

Link naar reactie

tussen 1ste en 2de moet je de ruimte hebben waar het schakelkruis in neutraal zit, dus beide tandwielen met de uitsparing tegen mekaar.

Als alle tendwielen gemonteerd zijn moet je tussen alle tandwielen gelijke speling hebben, dus als er bij ee versnelling aan de ene zijde 5mm speling is, en aan de andere kant zitten de tanden tegen elkaar, dan zal dat tandwiel waarschijnlijk wel verkeerd zitten...

Als je de tandwielen tegen de primaire as zet moet je ook kunnen zien dat alle tandwielen volledig ingrijpen met die op de primaire as.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...