Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eindelijk een VNB


Bendalf

Aanbevolen berichten

Eindelijk is het gelukt, ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Vespa VNB :-)

Ik had bijna de moed opgegeven om m'n zoektocht verder te zetten (zie hier Link) maar gisteren zag ik plots een advertentie op Kapaza voor een witte "La Grotta" vespa uit boortmeerbeek. Ik was blijkbaar de eerste die belde en ben dan in de avond gaan kijken.

Het is een eerlijke vespa uit Italie met nagenoeg geen roest. Het papierwerk is door de verkoper al in orde gebracht (eerste inschrijving in belgie op 18/7/2008).De motor staat netjes droog en hij rijd zoals het moet. De bandjes zijn wel versleten evenals de voorste demper maar die zitten er al nieuw bij. Voor de rest heeft 'em lang stil gestaan en moet ik alles eens op punt zetten (remmen aanspannen, enkele rubbers,olie vervangen, etc).

Hier enkele foto's:

thumbs_vespa6.jpgthumbs_vespa5.jpgthumbs_vespa4.jpg

Betere foto's volgen zodra hij bij mij thuis staat volgende week.

Link naar reactie
Ik zou persoonlijk wel het achterlicht terug origineel maken :)

Voor de rest precies een zeer strakke wesp!

Veel genot!!

staun

Inderdaad, dat is een van de zaken die ik zeker wil doen. Verder een nieuwe km-teller (of de huidige herstellen: naald staat los) en een nieuw zadel.

Link naar reactie

Pas op, ik zou zeer voorzichtig proberen dit zelf te maken, voor zo'n trapeziumkmteller betaal al gauw heel wat geld (meer dan 140euro's volgens mij.Trouwens, om de kmteller eruit te halen: vijsje onderaan rand om licht eruit, lamp eruit trekken, bovenhelft stuur los en naar boven trekken terwijl je de km-kabel onderaan aan het wiel naar boven duwt ;)

Nieuwe glaasjes en chromé randjes kan je wel nog gemakkelijk vinden!

Veel plezier ermee!

staun

Link naar reactie

Had vernomen dat ze die km tellers ergens in produktie gaan nemen. De prijs zal niet snel dalen dacht ik maar je hebt er een nieuwe voor. Met een 2e hands is het afwachten hoe lang hij het vol houd!

Groeten Nick

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...