the666bbq Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 amai, vandaag mijne scooter/vespadoop wel gehad; ik had nog maar net mijn hand opgestoken op twee vespisten in Rillaar toen ik in Messelbroek een klapband kreeg en zowat driekwart van de rijbaan nodig had om zwierend met het gat tot stilstand te komen. Ik ging ook eens een behulpzame kameraad naar huis brengen, moeder de vrouw reed achterop met den otto en kreeg een klein attakske toen ze ons zag slingeren. Misschien waren we te zwaar geladen (wat dan vooral mijne kameraad zijn schuld was), misschien had de (binnen)band van mijn wesp zijn tijd gewoon gehad, hoe dan ook lijkt het een goed idee om de banden van een pas verworven tweedehands tweewieler te vervangen ... Morgen dus maar eens op zoek naar nieuwe binnenbanden (100/90-10?). Ik heb het reserve (derde) wiel al een paar keer binnenstebuiten gedraaid, maar ik ben toch eens benieuwd hoe vlot dat gaat met de wielen aan de scooter ... alle tips zijn welkom in alle geval ! de moraal van het verhaal : vergeet uw banden niet te controleren, denk twee keer na voor ge uw half-obese vrienden een leuke rit beloofd, en als ge begint te slippen : kalm blijven... is me trouwens opgevallen dat ge nog meer beziens hebt als ge twee kilometer moet stoten met de wesp dan da ge erop rijdt ;-) en nog eens ne merci aan (nonkel) beschermengel. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Goed dat het je gelukt is rechtop te blijven. Ik zou gelijk ook je buitenbanden vervangen; als je een lekke band hebt gehad, en er te zwaar beladen op door bent gerold, zal je achterband et zwaar te verduren hebben gehad. Trouwens; als je een pas een 2dehands wesp verwerft - controleer ook je remschoentjes (even opschuren als nodig, zie je achter gelijk of je oliekeerring nog goed is), hoe de kabels in het stuurhoofd zitten (slijtage/gerafeld?) en je ontstekingstijdstip (als net verkeerd kun je zo een gat in je piston branden). Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 bedankt Maarten, een gewaarschuwd man is er twee waard, en als we met twee waarschuwen zijn dat er al vier ik denk trouwens dat de band niet echt lek is gegaan, misschien is de buitenband gewoon van de velg gewipt (te lage bandenspanning voor het te grote gewicht?) want ik vond de band niet echt lek staan toen ik op de eindbestemming aangewandeld kwam maar daar kom ik vanavond wel achter. Ik denk trouwens dat de voorband ook niet in de juiste rijrichting lag (zoalng het droog blijft misschien niet echt een probleem), dus misschien moet ik toch maar niet te lang wachten om hem eens grondig te (laten) inspecteren. Stond al lang op de planning trouwens maar met dit strontweer profiteerde ik liever af en toe van het streepje zon om eens een toerke te maken... Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Zondag ook platte band gereden. Bij mij stond hem uiteindelijk volledig plat. Bij mij heb ik het vermoede dat door het warme weer, mijn bandenspanning te hoog was opgelopen. En door de vele oneffenheden in de weg, deze het niet meer aankon. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 29 juli 2008 Delen Geplaatst: 29 juli 2008 temperatuur kan zorgen dat er bijna 1kg verschil op je band zit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.