Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Diefstal/beveiliging


greenbull

Aanbevolen berichten

ik had iets gezien bij een vriendin van me die ook een vespa heeft. Zij had een soort klauw die net door de opening tussen de velg en het wiel past. Die doe je op slot en kan je met een ketting aan een paal vastmaken. Als ik ze nog eens tegenkom dan vraag ik wel eens naar meer informatie.

Link naar reactie

Kan de heer DERRICK zijn manieren houden aub ? Ik duld uw taalgebruik niet langer. Nog één misstap en je kan een ander forum zoeken... De posts onder uw ander nickname - Kurani - worden verwijderd.

Gelieve hier niet op te reageren... Dank.

Jurgen

Link naar reactie

Hallo vespa liefhebbers,

Het is misschien een domme vraag maar hoe leggen jullie jullie vespa aan de ketting?

Mijn PX heeft volle wielen en om hem rond het voetbord leggen zie ik het ook niet echt zitten, ben een beetje bang voor krassen. Ik had al gedacht om onder het voetbord een oog te laten lassen of hebben jullie betere ideeën?

Link naar reactie

Wat ik eventueel ook nog zie zitten is om op een schijfremslot een oog te lassen zodat ik daar dan een ketting kan aanleggen. Zo kan ik nog kiezen om enkel het schijfremslot te gebruiken of dit te combineren met een ketting. Op die mannier beschadig ik ook het koetswerk niet.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb een VBB, daar is geen plek voor tussen het wiel en de schokdemper. Hoe doe je dat dan, in Italië zi je soms een oog boven de choke met daar een ketting door.

Bij onze VBB doe ik een ketting over het voorwiel rond de schokdemper en zo rond een paal!

Link naar reactie
Bij onze VBB doe ik een ketting over het voorwiel rond de schokdemper en zo rond een paal!

Als ze dan slim zijn, halen ze de ketting gewoon over je voorwiel, en heb je nog een mooie paal met ketting over...Ma kdoe het ook ze, tis voor het zicht eh :)

Link naar reactie
Bij onze VBB doe ik een ketting over het voorwiel rond de schokdemper en zo rond een paal!

Als ze dan slim zijn, halen ze de ketting gewoon over je voorwiel, en heb je nog een mooie paal met ketting over...Ma kdoe het ook ze, tis voor het zicht eh :)

ik draai de ketting nog eens rond, dan zit ze gekruist en is het toch al moeilijker om ze over het voorwiel te trekken.

Link naar reactie
Bij onze VBB doe ik een ketting over het voorwiel rond de schokdemper en zo rond een paal!

Als ze dan slim zijn, halen ze de ketting gewoon over je voorwiel, en heb je nog een mooie paal met ketting over...Ma kdoe het ook ze, tis voor het zicht eh :)

ik draai de ketting nog eens rond, dan zit ze gekruist en is het toch al moeilijker om ze over het voorwiel te trekken.

ik haal ketting tussen vork en schokdemper - vermoed dat men dan de ketting ni direct over het wiel kan halen

grts frutsab

Link naar reactie
Wa voor ketting heb je dan...Die van mij kan er in ieder geval niet tussen.

@bluevespa - indien de vraag aan mij gesteld is : ik heb een ABUS 140 cm Granit City Chain X-Plus

de tip kreeg ik van een parijzenaar - zerr veel vespa's worden op die manier in de lichtstad vastgelegd (of het een veilige manier is weet je pas wanneer de wesp ooit gestolen blijkt ...)

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...