Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie weet wat dat zou kunnen zijn? PX 125


ex px

Aanbevolen berichten

Even een vraagje voor de kenners,

Ik heb pas een bijna nagelnieuwe PX 125 cat. (2006) gekocht.

Wanneer je komt aangereden, met je gas dicht dichtgedraaid(dus even op de motor remt), laat hij vaak een pffffffttt geluid (lijkt op een scheet), vooral op het moment dat je de koppeling intrekt om terug te schakelen.

Voor de kenners, het geluid lijkt sterk op het geluid dat een oude mobilette maakt als je aan het knopje trekt om hem stil te leggen...

Hij heeft het al sinds het begin dat ik er mee rij (240 km). De bougie zag er niet goed uit bij controle op het eerste onderhoud.(850 km)

Nog info: nieuwe bougie, verse olie, schoon luchtfilter, ontsteking staat goed, rijdt anders niet slecht. Startte slecht, maar met de nieuwe bougie start hij prima, vraag is hoe lang?

Heeft er iemand dit al voorgehad. Wie weet wat dit is?

Merci op voorhand voor de reacties!

Link naar reactie

Mijn px doet dit ook bij warme motor en met de gas dicht. Dit is normaal denk ik bij px-en met originele cat-uitlaat (al bij velen gehoord). Vermoedelijk zijn het na-ontploffingen in de uitlaat of heeft het te maken met het secundair luchtsysteem. Ciao

Link naar reactie

Inderdaad dit is alleen bij warme motor. Merci voor je reactie! Als er nog zijn die dit hebben ben ik al wat gerustgesteld.

Ik denk dat ik toch op termijn die hele cat. handel er zal afgooien. Hopelijk is het dan weg.

Groeten

Link naar reactie

heb gisteren een lange rit gedaan met mijn px125 (ook een van de laatste) - soms puft de motor ook zoals je hebt beschreven - andere keren dan weer niet

de dealer (die er meer van zou moeten kennen dan ik) beweert dat het normaal is en dat dit geen schade aan de motor/uitlaat enz zou aanbrengen

hopelijk stelt dit jou (en mij) een beetje gerust - succes verder met de wesp

allée - grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...