Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stuurslot vervangen ...


-Kristof-

Aanbevolen berichten

goeienavond allemaal :P

heb een p125x van 1981 , nog maar juist gekocht eigenlijk , maar heb het contactslot en handschoenbakjesslot al vervangen , nu heb ik ook in dat setje het slotje van stuurslot,

ik weet dat eruit moet met klein schroevendraaierke bovenaan in die opening te duwen, maar ...

kapjes van men stuur enzo gaan eraf en die bout van 13 ook , dus stuur is los maar krijg het er ni af ..

iemand idee wat ik vergeet

of andere mogelijkheid om stuurslotcilinderke te vervangen...

grtz kristof

Link naar reactie

Hallo Kristof,

Ik weet niet juist meer welk type van slot het is, maar ik denk dat het kapje over het slot eerst eraf moet (de 2 revetten uitboren)en dan kan je het slotje er gewoon uitrekken met een tang. Lukt dit niet direct dan moet je het cilinderslot een kwart tour draaien en aangezien er geen sleutel is moet je met een klein boortje in het gaatje waar de sleutel in gaat uitboren. Dit is wat prullen maar ik denk dat het je wel zal lukken.Het stuur moet er zeker niet af! Om het nieuwe slotje te steken moet je dit gewoon in het gat schuiven met de sleutel in het slotje en dan voel je direct wat de bedoeling is als je de sleutel probeert te draaien. Dan het kapje er terug op met de revetten.Heb je geen revetten dan heb ik er al eens twee gewone houtschroefjes van de juiste dikte ingedraaid en dan met een boortje het schroefkopje beetje gladboren zodat je het niet meer kan losdraaien.

De bedoeling is dat je het koperen binnenste gedeelte van het slot in het stuur duwt dan een kwart draai maakt en vervolgens de sleutel er uit trekt en dan blijft het binnenste gedeelte dieper in het slot steken.

grts

Link naar reactie

ok het kapje erond is eraf , waren dus wel 2 revetjes , maar euhm met een tang eruit trekken is zeker ni de optie...

normaal moet ik vanachter met iets fijn in een gatje duwen zodat deze loskomt.

maar krijg men stuur er niet af dus weet niet langs waar k het anders kan doen ...

kristof

ok het oude is eruit , maar iets teveel weggeboort ;(

maar euhm nieuw ook al naar kl*ten gedaan... die kleine veertje vlogen rond de oren :D

vrijdag = scootermarketshopping

Link naar reactie

wat heb jij allemaal al aan uwe PX gehad sinds die terug is van uw "technieker"???

Nu weer uw lichten...

tssssssssssss

en maar ni willen luisteren naar Nonkel Cult he...

Link naar reactie
Mocht het echt niet lukken dan spring je maar eens binnen dan zullen we dat wel vlug fiksen, da is ni veel werk als het oude slotje al verwijderd is.

grts

Mag ik ook eens binnenspringen...mijn lichten werken niet meer?;)

Al eens gekeken of uw balonnetje niet stuk is of dat er ergens een draadje loshangt? Alle lichten: vooraan groot en klein, achterlicht, remlicht?

Link naar reactie
mjah ge kunt u bewijzen dat je het tegengestelde bent he als vele blondjes ... lol

btw iemand in de buurt wonend van mortsel voor mij te helpen met stuurslotje dat ni lukt ?

grtz

Ik zou het echt ni weten, maar vraag het hier nog maar eens op het forum...de geleerden hier weten op alles raad en kennen de adresjes!!Groetjes en succes!

Link naar reactie
@ px-grazy girl, ge moogt gerust eens binnenwippen. Na onze meeting heb ik wel wat meer tijd, de lampjes nakijken vraagt niet zoveel tijd dat kan ik er eventueel wel mee tussendoor nemen. Laat maar iets weten eventueel via mail krisdecolfmaeker@skynet.be.

Dat is héél vriendelijk hoor...indien ik langs kom (is wel wat ver) laat ik het eerst wel weten!Groetjes!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...