Ga naar inhoud
Vespaforum.be

electriciteit P125X - hulp gevraagd


pascal

Aanbevolen berichten

kabelboom weer aan het aansluiten.

contact is ondertussen gelukt, claxon werkt ook, maar verlichting (kop- en achterlamp) nog niet.

ik vermoed dat de fout zit in de bekabeling van de koplamp, alleen : op de electrische schema's staat niet echt duidelijk welke kabel op welk klemmetje moet.

heeft iemand hier een foto van de bekabeling van de koplamp van een P125X (bij voorkeur zonder batterij) ? desnoods met batterij, dan heb ik toch iets om van te vertrekken.

een schets is ook goed natuurlijk.

Link naar reactie

Hallo , Probeer dan eens met deze site.Hier vind je de "originele schema's"van VESPA maar dan in het Italiaans. http://www.paolocicci.com/vespa/Illuminazione.htm

Deze schema's kun je vergroten (door te klikken rechts onder op het schema zelf).Je kunt dan kiezen tussen "CON FRECCIE" en "SENZA FRECCIE" dat betekend "CON FRECCIE is MET PINKERS" en "SENZA is ZONDER PINKERS"

Dan de vertaling van enkele kleuren:

nero : zwart

rosso : rood

giallo : geel

marrone : bruin

verde : groen

azzurro : blauw

bianco : wit

bianco-blu : wit-blauw

grigio : grijs

giallo-nero : geel-zwart

viola : paars

rosa : roze

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Groetjes van een Italiaanse vespagek VESPIZZA!!!!

Veeeeeel geluk,ciao.

Link naar reactie

wat doe je als je schakelaar niet dezelfde is als op scooterhelp.com?

onlangs kocht ik van sidvespa een originele schakelaar van een VL3

nothing fancy, alleen staan er op het schema van scooterhelp 8 aansluitingen en ik heb er maar plaats voor 7

zit er een systeem in de kleuren of de nummertjes

toevallig iemand een fotootje van de binnezijde van deze schakelaar?

Naamloos-1kopie.jpg?dc=4675530434309402585

alvast bedankt!

Link naar reactie

stino ik zal een dezer dagen eens kijken in 1 van de oudere scooter manuels (zoals haynes ) maar dan van de 50 er jaren daar staan de schema's in maar moet dit boek eerst zoeken wegens ingepakt voor de verhuis

grtz sidvespa

Link naar reactie

Verschilt van land tot land, van de P reeks alleen zijn er een dertigtal verschillende elektrische schema's. Het schema van de belgische px125e zult ge niet op het internet, noch in de Haynes of Revue Technique terugvinden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...