Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa sprint


voeze

Aanbevolen berichten

Hallo vespa sprint 1969 bijgekocht na de puzzelrit om dak zot ben van oldie

gekocht in berchem van ne vriendelijke mens die zij dat hem ermee gereden had

Hij start direkt maar had afgebroken gaz kabel

Thuis alles uitgekuist benzinetank carburator en kabels en bougie vervangen en benzine kraan ok zelf vervangen

Nu mijn probleem is start heel goe maar als ge gas geeft gebeurd er niks

als ge een beetje benzine in carburator giet werkt alles prima tot deze op is en valt terug op choke

Als ik choke afzet valt hem stil

Alle sproieers 2 denk ik al verschillende keren uitgekuist en nieuwe pakking onder carburator

Heb heel goed vonk aan bougiE en goede compressie voor de rest moeilijk uit te leggen met woorden

Wie weet raad aub?of wil er eens naar kijken aub omgeving wuustwezel antwerpen tegen betaling az da moet want zou ermee willen rijden

BIJ voorbaat dank

zeveraars of slechte kritiek zich onthouden aub sorry voeze

voezze@hotmail.com

Link naar reactie

Idd een probleem met de benzinetoevoer. Zoals Gette zegt, eerst de benzineleiding aan de carbu losmaken om te zien of je daar voldoende benzine krijgt. Als je daar geen benzine krijgt maak de darm dan los aan het benzinekraantje. Als je daar geen benzine krijgt is ofwel je kraantje verkeerd gemonteerd, ofwel is het verstopt. Kijk ook eens in je benzinetank of er geen roestvorming is. Als de toevoer tot aan de carbu ok is, zijn ofwel je sproeiers verstopt, ofwel blijft je vlotter hangen op zijn hoogtste punt zodat je geen toevoer van benzine krijgt in de cilinder. Al dit werk is vrij gemakkelijk zelf uit te voeren met een schroevendraaier, paar sleutels en een beetje geduld. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Derjust alles gedubbeld chekt

Alles prima benzine loopt er genoeg uit benzinedarm als hem losgekoppeld is

Trouwens nieuwe naftkraan

toch nen dikke merci en hopen dat het een kleinigheid is

gegroet

Link naar reactie

Op de tekening van scooterhelp is er een regelvijs met onderaan een gaatje in (n°40). Heb je al nagekeken of dit gaatje niet toe is?

http://www.scooterhelp.com/manuals/VLB. ... page12.jpg

Ik dacht dat er 3 sproeiers zaten in de carbu, maar eerlijk gezegd, op de tekening vind ik die derde ook niet direkt terug. Als je aan de gaskabel trekt thv de carbu heb je waarschijnlijk ook geen respons (domme vraag, maar defecten zijn vaak dom). Als de carbu en de sproeiers grondig gereinigd zijn (en droog geblazen met luchtdruk) kan volgens mij alleen een foute afstelling van de carbu de oorzaak zijn of de carbu die defect is...Als je de bougie eruuit haalt, is die dan nat of droog, bruin of zwart? Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hallo nero vandaag alles New Old Stock eens bekeken dat jij gezegd hebt

Hij draait al zonder choke nu als en zonnetje en als je gas gefft reageert hij maar verzuipt direkt

As ik de bougie bekijk strontnat en bijna geen kleur en sproeier maat 160 en carburator dellorto si-20-17-d

maar start geweldig

Als de regelvijs op zij van de carburator uitdraai gebeurt er weing of bijna niks maar ben al een klein stapje verder

Toevallig zon carburator nie liggen om ens te proberen of zou het tog die dichtingen zijn en ben ik tog int zak gezet

Met vriendelijke groet

voeze

Link naar reactie

160 is geen sproeiermaat.

Je moet onderaan kijken waat die 160 op staat.

Luchtregelvijs dichtdraaien en dan 1 1/2 toer terug uitdraaien.

Uw compressieplaat kan ook beschadigd zijn.

Of te weinig compressie,zodat als de zuiger naar beneden gaat mengsel zich langs de zuiger terug naar boven vloeit.misschien de reden dat uw bougie zo nat staat.

Ontsteking staat die wel juist?

Vgr nico

ps ik heb anders als je denkt dat het uw carbu is nieuwe SI20/17D's liggen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...