voeze Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Hallo vespa sprint 1969 bijgekocht na de puzzelrit om dak zot ben van oldie gekocht in berchem van ne vriendelijke mens die zij dat hem ermee gereden had Hij start direkt maar had afgebroken gaz kabel Thuis alles uitgekuist benzinetank carburator en kabels en bougie vervangen en benzine kraan ok zelf vervangen Nu mijn probleem is start heel goe maar als ge gas geeft gebeurd er niks als ge een beetje benzine in carburator giet werkt alles prima tot deze op is en valt terug op choke Als ik choke afzet valt hem stil Alle sproieers 2 denk ik al verschillende keren uitgekuist en nieuwe pakking onder carburator Heb heel goed vonk aan bougiE en goede compressie voor de rest moeilijk uit te leggen met woorden Wie weet raad aub?of wil er eens naar kijken aub omgeving wuustwezel antwerpen tegen betaling az da moet want zou ermee willen rijden BIJ voorbaat dank zeveraars of slechte kritiek zich onthouden aub sorry voeze voezze@hotmail.com Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 geen idee, maar dat is een 125 dan?(ken eigenlijk alleen beetje van 50cc) Het ligt misschien gewoon aan iets simpel: hebde allis geprobeerd wa te spelen me de rallentis? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 benzinekabel(toevoer) al eens nagekeken? misschien knelt deze ergens? Dus met ander woorden, loopt deze vlot door als deze ontkoppeld is van de carburator. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Idd een probleem met de benzinetoevoer. Zoals Gette zegt, eerst de benzineleiding aan de carbu losmaken om te zien of je daar voldoende benzine krijgt. Als je daar geen benzine krijgt maak de darm dan los aan het benzinekraantje. Als je daar geen benzine krijgt is ofwel je kraantje verkeerd gemonteerd, ofwel is het verstopt. Kijk ook eens in je benzinetank of er geen roestvorming is. Als de toevoer tot aan de carbu ok is, zijn ofwel je sproeiers verstopt, ofwel blijft je vlotter hangen op zijn hoogtste punt zodat je geen toevoer van benzine krijgt in de cilinder. Al dit werk is vrij gemakkelijk zelf uit te voeren met een schroevendraaier, paar sleutels en een beetje geduld. Groetjes, nero. Link naar reactie
voeze Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Derjust alles gedubbeld chekt Alles prima benzine loopt er genoeg uit benzinedarm als hem losgekoppeld is Trouwens nieuwe naftkraan toch nen dikke merci en hopen dat het een kleinigheid is gegroet Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Op de tekening van scooterhelp is er een regelvijs met onderaan een gaatje in (n°40). Heb je al nagekeken of dit gaatje niet toe is? http://www.scooterhelp.com/manuals/VLB. ... page12.jpg Ik dacht dat er 3 sproeiers zaten in de carbu, maar eerlijk gezegd, op de tekening vind ik die derde ook niet direkt terug. Als je aan de gaskabel trekt thv de carbu heb je waarschijnlijk ook geen respons (domme vraag, maar defecten zijn vaak dom). Als de carbu en de sproeiers grondig gereinigd zijn (en droog geblazen met luchtdruk) kan volgens mij alleen een foute afstelling van de carbu de oorzaak zijn of de carbu die defect is...Als je de bougie eruuit haalt, is die dan nat of droog, bruin of zwart? Groetjes, nero. Link naar reactie
voeze Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 Hallo nero vandaag alles New Old Stock eens bekeken dat jij gezegd hebt Hij draait al zonder choke nu als en zonnetje en als je gas gefft reageert hij maar verzuipt direkt As ik de bougie bekijk strontnat en bijna geen kleur en sproeier maat 160 en carburator dellorto si-20-17-d maar start geweldig Als de regelvijs op zij van de carburator uitdraai gebeurt er weing of bijna niks maar ben al een klein stapje verder Toevallig zon carburator nie liggen om ens te proberen of zou het tog die dichtingen zijn en ben ik tog int zak gezet Met vriendelijke groet voeze Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 18 juni 2008 Delen Geplaatst: 18 juni 2008 160 is geen sproeiermaat. Je moet onderaan kijken waat die 160 op staat. Luchtregelvijs dichtdraaien en dan 1 1/2 toer terug uitdraaien. Uw compressieplaat kan ook beschadigd zijn. Of te weinig compressie,zodat als de zuiger naar beneden gaat mengsel zich langs de zuiger terug naar boven vloeit.misschien de reden dat uw bougie zo nat staat. Ontsteking staat die wel juist? Vgr nico ps ik heb anders als je denkt dat het uw carbu is nieuwe SI20/17D's liggen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.