Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa verzuipt bij starten


freek

Aanbevolen berichten

Ik krijg het probleem van mijn Vespa maar niet opgelost. Sinds ik een paar weken geleden een nieuwe naftdarm heb gestoken en de carburator eens grondig heb uitgekuist start hij heel slecht. Ofwel start hij van de eerste kick ofwel moet ik hem in gang lopen. Volgens mij verzuipt hij direct.

Eens gestart is er geen probleem meer.

De dingen die ik er al aan veranderd heb:

nieuwe starter jet, nieuwe slow running jet, nieuwe bougie (NGK B6ES, zoals in de Haynes manual staat)

Maar het is nog niet verbeterd.

Als laatste poging ga ik het naftkraantje eens aanpakken, omdat dat soms raar doet (sluit niet af, terwijl het wel op gesloten staat). Maar het zou verbazen als dat iets zal oplossen.

Wie heeft de gouden tip?

Wat zouden jullie eerst nakijken in zo een geval?

Misschien niet onbelangrijk : het gaat over een px200e van 20 jaar oud en 20.000 km achter de kiezen. Voor zover ik weet zijn er op al die tijd nooit pakkingen vervangen of zo. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Link naar reactie

Probeer eens als je stopt met rijden de naftkraan toe te draaien, en de volgende ochtend te starten met de naftkraan gesloten te houden. Als hij start de kraan wel direkt openen.

Het zou kunnen dat je vlotter de benzine niet voldoende meer afsluit, dit geeft ongeveer dezelfde problemen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

dichting onder de carbu en carbuhuis,carbu versleten,oliekeerring vliegwiel.

Is er iets veranderd aan uw ontsteking?

Vgr nico

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het zou kunnen dat je vlotter de benzine niet voldoende meer afsluit

Het ziet er naar uit dat dit de gouden tip was. Vorig weekend een nieuwe vlotternaald gestoken en sindsdien nog geen enkele keer mijn Vespa in gang moeten lopen.

bedankt Nero, je krijgt een pint van me in Boom

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...