Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'abmeldebescheinigung fur den fahrzeugbehalter'


oldbobo

Aanbevolen berichten

Lap kastrol, weer een beginnersfout.

heb 6 weken gewacht op mijn validatieattest van een gelijkvormigheidsattest of buitenlands inschrijvingsbewijs en heb eindelijk een verzekering kunnen afsluiten. Vandaag ga ik naar de DIV in ALKEN en nu vraagt men het 'abmeldebescheinigung fur den fahrzeugbehalter'van de vorige eigenaar.

De privaatverkoper in Duitsland had mij gezegd dat ik dat niet nodig had voor een vespa maar DIV weigert mij een nummerplaat te geven, geen verdere uitleg.

Nu is mijn vraag:

kan ik zelf dit dokument verkrijgen of dient de vorige eigenaar dit aan te vragen?

Link naar reactie

ben ook bezig met het inschrijven van een duitse vespa en ondervind de zelfde problemen (douane tienen), bij mij ontbreekt de "fahrzeugbrief", niettegenstaande dat er een "betriebserlaubnis" bij is, wat mijn inziens eveneens alle gegevens van de scooter vermeld!! het"'abmeldebescheinigung fur den fahrzeugbehalter" is bij wel aanwezig (het is een dun groen papiertje), ga vrijdag de douane van leuven eens bezoeken en anders de combinatie douane brugge en div oostende eens proberen (ben binnenkort aan zee), enfin succes, jan

Link naar reactie

Als de Duitse eigenaar zijn nummerplaat binnenbrengt krijgt hij een abmeldebescheinigung, die kan je dus niet zelf aanvragen.

Had jij die abmeldebescheinigung al niet nodig bij de douane om een vignet 705 te bekomen?

Bij mij hebben ze de abmeldebescheinigung aan de fahrzeugbrief geniet.

Ik wacht trouwens nog op mijn gelijkvormigheidsvignet uit Brussel.

fahrzeugbrief3sc.th.jpg

Link naar reactie

De plaatselijke douane in Genk vroeg éénmaal waar mijn abmeldebescheinigung was waarop ik hen meedeelde dat de verkoper mij had gezegd dat ik die niet nodig had voor deze Vespa. Zij bekeken aandachtig de Fahrzeugbrief en ik kreeg mijn 705.

De fahrzeugbrief bij de Vespa is blanco met een attest van de plaatselijke

" KREISVERWALTUNG" dat het voertuig ingeschreven IS geweest tot 19/11/04 met als kenteken TF-214. Dit attest dient tot

" WIEDERLZULASSUNG GELÔSCHTES FAHRZEUG ".

Deze morgen bij DIV ALKEN wilde men de Vespa niet inschrijven omdat ik die ABMELDUNG moet hebben. Naar mijn uitleg werd niet geluisterd, ik moest maar naar de eigenaar rijden om dat papierke te halen (350km van hier). Ik heb de vorige eigenaar gemaild om toch nog eens na te gaan of hij zo'n papierke kon bemachtigen en hij heeft me teruggemaild dat deze Vespa afgemeld is op 19/11/04 en dat ik daarom een attest heb voor een eventuele herinschrijving van het voertuig in Duitsland.

Ik ga volgende week eens proberen bij DIV BRUSSEL.

Link naar reactie

Hallo kun je misschien niet in Duitsland (via mail naar ik weet niet welke instantie?)je geval uitleggen en eventueel een kopie te sturen ,van alle papieren die je bezit,en zo aan uw "ABMELDUNGSSCHEIN" geraken?

Misschien kun je via de douane bij jouw in de buurt naar de juiste adres in Duitsland terecht ,anders via "gelbe seiten.de" ??????(Duitse gele gids online).ALVAST VEEEEEEEEL SUCCES.

VESPIZZA.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...