steelio Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Hey iedereen, ik ben een primavera aan het restaureren, hij ligt volledig uiteen, behalve mijn blokje. deze is reeds gereviseerd, nu wil ik graag een kitje steken, ik heb op sip gekeken en er zijn verschillende mogelijkheden binnen budget(-200€). de malossie- kit 136cc. de polini-kit 130cc. de vraag is nu wat presteert er het best, en wat gaat er het langst mee? dank u, Steelio Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Hangt allemaal er vanaf wat je buiten de kit nog plaats natuurlijk ik denk dat de 2 kits vergelijkbaar zijn maar ik zou toch kiezen voor de malossi kit ( persoonlijke mening) Als alles perfect in orde is qua afstelling enzo gaat elke cilinder lang mee en als je zeker lang wilt meegaan neem dan een gewone DR cilinder goedkoop en betrouwbaar grtz arti Link naar reactie
steelio Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 alles is wel nog original aan het blokje, moet ik nog stukken vervangen? een spruitstuk of vertandingen ed? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Ik zou ook voor een 133 DR cilindergaan , malossi zal misschien iets pittiger zijn, maar DR zijn levensduur is langer...spruitstuk en carburator hoeft nie persé veranderd te wordn ,mag wel. grotere sproeier zette en wat afstelle moet wel als ge corginele carbu erop laat. een vertanding kan je zetten , dan gaat hij sneller m da is ook nie noodzakelijk... moest je toch een gotere carburator en spruitstuk willen , zodat hij ng sneller optrekt en vooruit gaat, kan ik u wel een 21mm carbu en spruitsuk bezorgen tegen en prijsje... grtz Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 DR133 geeft niet voelbaar meer vermogen dan een ET3. Ga voor de polini, een 19mm carbu (standaard), een reedvalve(polini) en een banaan. Vertanding standaard, de krukas een beetje bijvijlen en de compressie plaat weg frezen (alleen als je een membraandoos steekt). De malossi gaat met deze set up iets meer power hebben. Voor op de straat is het bovenstaande voldoende om sportief te rijden. De malossi gaat pas echt voelbaar beter vooruit als je het tunen een stapje verder naamt : er een direct induction kit van malossi opzet, het carters uitfreest, 26-34mm carbu en een uitlaat à la VSP race of FRANZ. De slijtage van de malossi is hoger en lang hoog in toeren rijden is af te raden omdat dit een circuit georienteerde tuning cilinder is en vastlopen bij lang (of niet zo lang) topsnelheid rijden. Alleen nuttig voor op circuit of voor de zeer sportieve straatrijders onder ons. Greetz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.