Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waar mijn PX laten tunen ?


Macfever

Aanbevolen berichten

denk niet dat legendsbike daar verstand van heeft of zelfs willen doen.

Allé ik bedoel of ze daar veel verstand van hebben kwa tunen dat weet ik niet.

Het is dan ook te zien wat je onder tunen verstaat hé.

Gr nico

Link naar reactie
denk niet dat legendsbike daar verstand van heeft of zelfs willen doen.

Allé ik bedoel of ze daar veel verstand van hebben kwa tunen dat weet ik niet.

Het is dan ook te zien wat je onder tunen verstaat hé.

Gr nico

Heb paar maanden geleden eens gebeld met Legendbike en toen heel vriendelijke man die perfect NL praate aan de lijn gehad maar ben zijn naam kwijt.

Mijn vraag was toen om onder een px125 een 177cc Pinasco kit steken met aangepaste uitlaat, dat wou hij wel doen (prijs €45/u en +-4u werk).

Weet natuurlijk niet of je dat tunen kan noemen.

Grtz

Link naar reactie
denk dat het beter is om dergelijke info niet op het forum te posten, maar via privébericht door te geven ...

Oeps sorry, wist niet dat ik daar iets verkeerd mee deed :(

zijn officiele prijzen toch...elke garage werkt aan die prijs en kit 177cc mag toch verkocht en geplaatst worden?

Heb winkel eerst duidelijk gemaakt dat ik motorrijbewijs heb en verzekering ging op de hoogte brengen van aanpassing.

Ze hebben me ook verteld dat ik problemen zou kunnen krijgen met garantie want mijn px is nog geen 2 jaar oud.

Dit was voor ik mijn px gekocht had...en nu heb ik het gevoel dat mijn wespje hard genoeg rijdt, wil het toch maar gewoon gebruiken waarvoor het gemaakt is...la dolce vita.

Als ik het prive post dan vragen ze het in de toekomst nog 50 keer.

Wil het anders verwijderen hoor.

Link naar reactie
Oeps sorry, wist niet dat ik daar iets verkeerd mee deed :(

zijn officiele prijzen toch...elke garage werkt aan die prijs en kit 177cc mag toch verkocht en geplaatst worden?

Heb winkel eerst duidelijk gemaakt dat ik motorrijbewijs heb en verzekering ging op de hoogte brengen van aanpassing.

Al die tuning-rommel is strikt voor gebruik op privéterrein of circuit, niets daarvan mag gebruikt worden op de openbare weg, ongeacht of je je verzekering daar nu van op de hoogte brengt of niet...

En een winkel/shop kan in problemen komen om die te monteren op scooters voor de openbare weg en moeten daar uitdrukkelijk bij vermelden dat ze niet meer geschikt zijn voor de openbare weg.

Dat en het feit dat er een hoog risico is op breuk als de eigenaar er niet omzichtig mee omgaat, zorgt ervoor dat veel shops dit soort werk ook niet gaan aannemen...

Link naar reactie
En originele stukken van Vespa gebruiken (of ander motorblok steken) en zo je 125cc veranderen naar een 150cc of 200cc mag dat dan???

Hem dan ook zo wel laten inschrijven en verzekeren...

Ik ga dat nu niet onmiddelijk doen...zuiver informatief.

Nee, spijtig genoeg niet...

Op de papieren van je Vesp staat een 'Proces verbaal van goedkeurings'-nummer, en daar moet je vespa aan voldoen om op de openbare weg te komen. je chassisnummer is gelinkt aan dat homologatienummer, en die homologatie houdt in dat het een 125cc is en meot blijven. Een PX150 en PX200 hebben andere homologatienummers.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...