Ga naar inhoud
Vespaforum.be

2de hands prijzen


Kristofvespa

Aanbevolen berichten

Als ik de prijzen zo bekijk op de 2de hands site's en de prijzen die mensen ervoor bieden, dan stel ik mij daar toch vragen bij.

Die prijzen zijn vaak maar enkele 100 euro minder dan de nieuwprijs.

Dan denk ik toch dat ge beter af zijt om een paar 100 euro meer te geven en ge met een nieuwe rijd.

Enige idee hoe dit komt?

Link naar reactie

Vergeet dat bieden maar, is totaal niet bindend en is geen referentie naar de effectieve verkoopsprijs.

Bel eens naar vespa's die effectief verkocht werden en vraag eens naar de verkoopprijs. Zul je zien dat die vele malen lager ligt dan het hoogste bod.

Zo ook met auto's op kapaza of 2dehands, als je achteraf belt en naar de verkoopprijs vraagt kan die tot 30% lager liggen.

Verkopers bouwen blijkbaar een soort onderhandelingsreserve in.

De echte koopjes zijn oftewel onmiddelijk verkocht, of staan jaren stof te vangen.

Link naar reactie
Het is wat de zot ervoor wil geven.

Als je het over PX'en hebt, deze zijn helaas niet nieuw meer te verkrijgen, en hiervoor worden inderdaad soms belachelijk hoge bedragen geboden...

inderdaad - heb in februari de kans gehad om de PX te kopen die meegdraaid heeft in een aflevering van "witse" - (bouwjaar 2006 - miniem blutsje in 1 van de billen, gelast en hersteld achterste pakdragertje en op 2 jaar nog geen 320 kilometer

verkoper vroeg er 2950 € voor (was een 125cc !) - voor 200 € meer had je een nieuwe (wanneer je nog snel was uiteraard) - uiteindelijk is hij verkocht voor 2750 maar daar had je zelfs nog geen fabrieksgarantie meer bij - ik maakte me ook zorgen ivm de extreem weinige kilometers in de inrijperiode op een duurtijd van bijna 2 jaar - heb dan maar beslist om nieuwe aan te schaffen

grts frutsab

Link naar reactie

Voor de PX kan ik erin komen dat mensen er meer aan willen geven vanwege de productiestop. Voor de oldtimers is het ook normaal dat die wat meer kosten

Wat mij ook opvalt is dat ze doorgaans meer bienden voor de 125 cc modellen, zal wel te maken hebben met het feit dat je hier met een B rijbewijs mag rijden.

Link naar reactie
Voor de PX kan ik erin komen dat mensen er meer aan willen geven vanwege de productiestop. Voor de oldtimers is het ook normaal dat die wat meer kosten

Wat mij ook opvalt is dat ze doorgaans meer bienden voor de 125 cc modellen, zal wel te maken hebben met het feit dat je hier met een B rijbewijs mag rijden.

Dat is de wet van vraag en aanbod iedereen met een B-rijbewijs mag met een 125cc rijden dus grote vraag = hogere prijzen.

Er is minder vraag naar 150cc, 200cc dus lagere prijzen.

Dus extra rijbewijs halen is de oplossing

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...