Ga naar inhoud
Vespaforum.be

doorgeroeste uitlaat oorzaak van startproblemen?


supervespa

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik hier een berichtje gepost over een eigenaardig probleem.

Als mijn vespa koud staat, start-ie altijd perfect. Maar als ie warm staat, en ik wil opnieuw starten, lukt dit bijna nooit meer onmiddellijk. 5 tot 10 maal kicken, dan hoor ik een gigantische PLOF!, en daarna start-ie...

Hij begint nu ook een pak trager te rijden, 75km/h ipv 85km/h, en verzuipt veel sneller als ik 'm na die 10x kicken niet gestart krijg.

Nu heb ik ontdekt dat mijn sito+ doorgeroest is, waardoor een pak uitlaatgassen ontsnappen via een scheur in de zijkant, ipv het hele potje te doorlopen. Zou dit probleem een oorzaak kunnen zijn van de andere problemen?

En zo ja: heeft er nog iemand een sito+ liggen, of nog beter: heeft er iemand een alternatief voor die sito+? Doorroesten na 2 jaar vind ik wel héél snel!

Link naar reactie

De ontsteking is niet correct ingesteld. Begin met de afstand tussn de vise-platinees te controleren of ze te vervangen. Anders heb je een probleem met de condensator of met de hoogspanningsbobijn. Moest je probleem nog niet opgelost zijn kan het zijn dat je spoel of vliegwiel een defect vertoont (te weinig stroomtoevoer). Waarschijnlijk heb je de bougie toch al vervangen :). Een defecte uitlaat gaat wel iets doen aan de acceleratie, aar volgens mijn weten weinig of niets aan de topsnelheid. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...