Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lek aan koppelingsarm 200 motor


Il Postino

Aanbevolen berichten

Hallo,

Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar het moest er toch van komen. Technisch probleempje:

Vanmorgen is mijn koppelingskabel losgeschoten, dacht eerst dat hij gebroken was maar bleek dat de koppelingsarm nat is van de olie, dus de kabel is ook zéér vettig geworden

en het klemmetje is eraf gevlogen.

Nu denk ik niet dat het normaal is voor een nieuwe motor van vorig jaar, met amper

4000 km erop dat die koppelingsarm zodanig lekt?

Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

De eerste mogelijkheid is dat het koppelingsdeksel niet goed afsluit. Maak dit los en doe wat afdichtingspasta op de rubber of vervang de dichting. 2de mogelijkheid is dat de dichting aan de koppelingsdarm defekt is. Dan moet je deze demonteren en een nieuwe o-ring steken. Het is ook mogelijk dat de smurrie van hogerop komt (eventueel van aan de carbu). Groetjes, nero.

Link naar reactie

Allez, de kabel is vervangen (want bij nader inzien toch afgebroken aan de nippel)

en koppelingsdeksel zat niet echt vast, dus wat aangedraaid en we zien wel.

Ook remmen eens uitgeblazen en hier en daar wa onderhoud gedaan en gepoetst.

Doet toch altijd goed om er zelf aan te werken ;-))

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren is er iemand gekomen met net hetzelfde probleem.Nu wat blijkt dat de oliering die rond je koppelingsasje zit gewoon gehalveerd was.Nu, het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dit "slijtage" is, ik denk eerder aan onzorgvuldige(lees zonder vet) montage van dit asje in de fabriek.Het probleem was dus eigenlijk zeer snel verholpen, maar zou zich niet mogen voordoen bij een nieuwe motor...

Vele groeten

Alex

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...