Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Continental Whitewall: 2 modellen


greenbull

Aanbevolen berichten

Ik weet het, er zijn reeds tal van posts aangaande whitewalls. Edoch, ik heb nergens iets gevonden over welk van de 2 te verkrijgen Continental WW's aan te raden zijn qua baanvastheid.

Vandaar mijn vraag: LB (met slechts 2 nopppenrijen en daarnaast concentrische ringen)of K 62 model (4 noppenrijen).

Zie volgende link:

http://www.conti.nl/2wheel/WhiteWall.htm

Thanks !

Heb lang getwijfeld om die verf te kopen in Ijsland, maar dit schijnt niet goed te werken op nieuwe banden...

Link naar reactie

Koopt u gewoon goeie michelins met groeven die doorlopen op de zijkant van de band. Zo kom je geen onaangename verrassingen tegen als je een scherpe bocht neemt bij een nat wegdek. Trouwens, whitewalls zijn passé... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Het is een mythe om te denken dat men vroeger altijd met withwalls reed. Ik heb nog geen enkele oude scooter gezien waar whitewals op waren gemonteerd. Mijn standpunt is dat veiligheid voor alles gaat, maar als je het dan toch wil weten, lijkt de onderste band mij toch nog iets minder onveilig :). Groetjes, nero.

Link naar reactie

whitewalls zijn inderdaad veel show en weinig veiligheid! je kan beter kiezen voor een veilige band. als je topics leest zal je toch merken dat schuiven, slechte wegligging e.d. geregeld terug aangehaald worden. ik heb op mijn 200 ook ww staan maar als die opgereden zijn komen er geen continental ww's meer op!

Link naar reactie

Ik heb er van 'tweekend nog met iemand over gehad die in de jaren 50-60 auto's restaureerde.

White walls waren toen ook al van slechte kwaliteit

zij namen een goede band en schilderden de witte flanken met speciale verf en dat deden ze om de maand ofzo opnieuw.

Die hadden daar zelfs een speciale mal voor gemaakt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...