Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"Voertuigen zonder documenten... laat ze staan"


Aanbevolen berichten

Alhoewel ik niet helemaal akkoord ben met de titel van de tekst, heeft de BFOV (belgische federatie voor oude voertuigen) wel een verhelderend en nuttig artikeltje geschreven over hoe ge nu precies documentloze voertuigen moet inschrijven afhankelijk van de precieze situatie.

En 't is weinig bemoedigend, vooral de volgende passage m.b.t. Italië (copietje op de site van onze moto guzzi collega's):

"De BFOV meldt dat sommige landen zeer behulpzaam zijn om dergelijke attesten af te leveren, behalve Italië waar twee verschillende ministeries zich bezighouden met de inschrijvingen en waar het praktisch onmogelijk is om dergelijk attest te bekomen. Italië biedt trouwens premies van 500 EUR aan elke persoon die de papieren van zijn voertuig binnenbrengt. Dit is ook een van de redenen waarom de voertuigen er vrij goedkoop gekocht kunnen worden.Een gouden raad, laat ze staan."

http://www.motoguzzi.be/moxie/guzzi/techniek/zonder-documenten.shtml

Zelf heb ik nog nooit gehoord van dergelijke "premies". Ik betwijfel ook of dit correct is eigenlijk (zo ja begin ik terstond een handeltje in papieren ;-); maar kenners weten dat Italië inderdaad een moeilijkheid blijft qua bureaucratie... *zucht*

Hope it's registered & happy riding!

Peelke

Link naar reactie

Dat van die premies heb ik vaker gehoord en klopt volgens mij ook.

Daarom krijg je in Italië altijd kopiëen van de documenten omdat ze geloof ik niet alleen geld mislopen maar ook eigenaar blijven volgens de italiaanse wet.

Tot een jaar terug kon je geloof ik inzowel nederland als belgië met een kopie aankomen maar nu dus niet meer.

Wil je persé een bepaalde scooter op kenteken hebben en lukt dat niet in B of NL dan zul je hem naar GB moeten brengen, daar laten keuren door een brit en dan weer terugbrengen met engelse papieren. In engeland zijn ze een stuk makkelijker met keuren dan in de rest van west-europa.

Veel gedoe maar werkt wel.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...