Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lucht in Benzineleiding


el-kurai

Aanbevolen berichten

Beste vespisten,

Velen onder jullie zullen deze vraag ongetwijfeld bestempelen als een "newbie-vraag" (ik ken dan ook bitterweinig van de vespatechniek) maar ook newbies moeten geholpen kunnen worden, nietwaar? (nog even ter info: ik heb de zoekfunctie gebruikt)

Nu zit ik met het volgende probleem: mijn Vespa PK50 XL ('86) wil niet meer starten. Ik weet waarom, (denk ik) maar ik weet niet hoe ik het kan verhelpen.

Er zit namelijk lucht in de benzineslang. De laatste keer dat ik er mee rondtoerde was mijn tank nog maar voor 1/3 gevuld en ik denk dan ook dat hij wat lucht heeft gezogen. De vraag is nu, hoe krijg ik die lucht er terug uit?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

el-kurai

Link naar reactie

In je benzinetank zitten 3 leidingen (1 voor de benzine/ 1 voor de reserve/ 1 voor te ontluchten (de hoogste)). Demonteer je naftkraan en kuis ze zorgvuldig. Als dit niet helpt, rijd eens rond met de benezinedop open (niet teveel benzine in doen). Als je het probleem dan niet hebt, is het gaatje in de benzinedop verstopt. Met de compressor eens goed in blazen zal je probleem oplossen. Groetjes, nero.

Link naar reactie
In je benzinetank zitten 3 leidingen (1 voor de benzine/ 1 voor de reserve/ 1 voor te ontluchten (de hoogste)). Demonteer je naftkraan en kuis ze zorgvuldig. Als dit niet helpt, rijd eens rond met de benezinedop open (niet teveel benzine in doen). Als je het probleem dan niet hebt, is het gaatje in de benzinedop verstopt. Met de compressor eens goed in blazen zal je probleem oplossen. Groetjes, nero.

Oké, ik ga dat morgen eens doen. Het gaatje in mn benzinedop is niet verstopt (ik kon er door blazen...)

Morgen hoor je hier het resultaat. Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

(ter info nog eens een foto van het probleem)

lucht zit ongeveer tot in het midden van de benzineleiding

Pq1nnuu9.jpg

Link naar reactie

Heb het na wat sleutelen kunnen oplossen. Tank los gemaakt (zat enkel nog vast met brandstofslang), even omhoog gebracht en de lucht ging er vanzelf uit...

Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn brandstofslang er als volgt uitziet:

aVwRtrJ.jpg

Zou dat niet steeds in dalende lijn moeten zijn?

Al bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

el-kurai

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...