Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Scheten laten


supervespa

Aanbevolen berichten

Sorry voor de eigenaardige titel, maar 't is ook een bizar fenomeen.

Ik start mijn vespa, rij een paar km, leg motor stil, vespa start niet meer direct.

Als ik dan drie of vier maal kick, doet de uitlaat PFFFFT, en met de volgende kick start-ie direct.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

En hoe ik het kan oplossen. Het probleem lijkt te verergeren.

Link naar reactie
Ontsteking afstellen, is dat dan de afstand tussen de vise-platinés? of de positie van het vliegwiel bijregelen?

Kunnen er nog andere oorzaken zijn?

De positie van het vliegwiel bijstellen, maar als het vliegwiel eraf ligt kun je misschien best ook de afstand tussen de contacten controleren. groetjes, nero.

Link naar reactie

heb net hetzelfde probleem; als de motor warm is begint hij te ploffen aan de carbu en en uit de uitlaat. Hij trekt ook maar zwakjes op en valt dan stil. Met veel moeite weer in gang te krijgen. de vise platines is vervangen. Zou het dan aan de condensator kunnen liggen? (vespa 50 special)

Link naar reactie

Slechte ontsteking. Bougie nazien, aansluiting bougiekop naar de bougie en naar de kabel, condensator vervangen, hoogspanningsbobijn vervangen. Als het dan nog niet moest opgelost zijn, zit er misschien ergens een slecht contact in de bedrading of geeft je vliegwiel te weinig stroom. Succes met de zoektocht, nero.

Link naar reactie

en het was: een slecht contact van de bedrading.

Volgend probleem. na een dagje bollen, 120 km ongeveer.

zonder problemen. Soms iets moeilijker starten als hij ene half uurtje stilstond.

Ik kom thuis laat hem in ralenti draaien doe de poort open en opeens begint hij hoge toeren te draaien sneller en sneller, heel veel lawaai dus. Ik wou de motor stil leggen zelfs dat lukte niet. In paniek heb ik hem gewoon in eerste gezet waardoor die natuurlijk helemaal naar voor schoot. Ik begrijp echt niet hoe dit kon hij draaide echt zot zonder dat ik gas gaf.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...