Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 125


Vespalex

Aanbevolen berichten

Ciao,

Na een jaar zoeken, denken en sparen ben ik er eindelijk toe gekomen om een Vespa te kopen. Mijn bedoeling was eerst een oldtimer aan te schaffen (liefst een GS van eind jaren '60, of een Special). Een gebrek aan technische kennis bracht me uiteindelijk bij de PX 125.

Nu was mijn vraag of ook dit type van harte welkom is op Vespa meetings en rondritten. Ik ben namelijk van de streek van gent en zou andere vespisti graag eens ontmoeten, ideaal is dan de rondrit op de gentse feesten.

Let me know.

Vespalex

Link naar reactie

Hopelijk ben je welkom... anders moet ik zelf ook niet meer naar ritjes gaan ;o)

Even serieus, een px is een klassieker als een ander... jonger dan een gs, sprint, gt of weet ik veel wat allemaal, maar niet minderwaardig.

Kopen dus die handel... en afkomen...

Link naar reactie

alle zijn we daar weer met het "meest betrouwbaar" das nu eens zever he.. die moter van een px verschilt in bijna nix met die van bvb een sprint of een rally wat is er dan zo meer betrouwbaar aan ???? iedere revisie die goed gedaan is is zeker goed voor een +40 000km zonder problemen. of dat nu een vna een vbb een acma of een px is allemaal het zelfde.

juist he.

Link naar reactie

Beste Stephan...

Ik zou je nog eens een VNA motorke willen zien afstellen!

Je weet toch dat een VNA motor met directe inlaat is op de cilinder en dat die motortjes bijna niet afstelbaar zijn door de temperatuurverschillen.

De carters zijn in de loop der jaren wel degelijk veranderd.

Link naar reactie

Gasten merci. Ik kom zeker ne keer af.

Voor mij is een PX alleszins een betere keuze als één waar nog regelmatig aan moet gesleuteld worden. Ik hou van cruisen, de charme, uitstraling, etc etc, maar niet van techniek. Dus een PX is dan een logische keuze.

ciao

Alex

Link naar reactie

voila, ge hebt het door. Ge moet natuurlijk u scooterke onderhouden, dit geld voor elk type, als je er jaren mee rond toert, zonder enig nazicht te doen, zal je vroeg of laat toch eens langs de kant staan.

groetjes

Link naar reactie

>>iedere revisie die goed gedaan is is zeker goed voor een +40 000km...

En jij kan het weten want jij hebt ondertussen al hoeveel motoren gereviseerd waarmee je 40000km gereden hebt...?

Stephan, kan je mij alsjeblieft ook eens van die schakelkruisjes, pistonsegmenten, vis-platinees, condensatoren en ontstekingsspoelen verkopen die +40000km meegaan...?

Bericht bewerkt (27.06.2005 | 11:39)

Link naar reactie

ZZZZ... daar gaat et niet om tgaat erover dat een px meer betrouwbaar zou zijn dan een ouder model. -> zever dus.

en eu T ik dacht dat je dat wist dat als je je vespa tuned dat hij vlugger verslijt ! :P

"Voor mij is een PX alleszins een betere keuze als één waar nog regelmatig aan moet gesleuteld worden. "

je moet gewoon geluk hebben ! er zijn hier ook mensen me een px opt forum die om de 5 stappen in panne liggen

Bericht bewerkt (27.06.2005 | 12:57)

Link naar reactie

Wie heeft er iets gezegd van getunede scooters, ik heb het toch niet over mijn scooters, maar ik wil jou best wel eens 40000km zien rijden met dezelfde vis-platinees... En een oldtimer is NIET even betrouwbaar als een PX, de PX is een evolutie van de oudere modellen, wijzigingen werden gedaan om de scooters betrouwbaarder te maken.

Link naar reactie

OLD VESPAS ARE SHITE!

DITTO OLD LAMBRETTAS AND OLD LAWN MOWERS!

I'm trading all my old scooters for a shiny new vespa LX. Now thats got style!*

*new vespas are SHITE too!

Bericht bewerkt (27.06.2005 | 21:37)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...