Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gps ? - aanhangwagen - club ?


vroempie

Aanbevolen berichten

ik ben sinds kort de trotse bezitter van een GTV250 (voor sommigen 'een plastieken'), mijn 1ste Vespa.

Graag enkele tips voor het installeren van een GPS .

Heeft er iemand ervaring met de GPS Mio CC 220?

Waar kan er elektriciteit afgetapt worden bij de GTV ?

Ik beschik ook over een aanhangwagen (2,10m x 1,30m) . Gezien we binnenkort vertrekken naar Toscane en de vespa willen meenemen , had ik graag mijn aanhangwagen aangepast. Waar moet ik op letten ? Waar koop ik best mijn spullen ?

Graag wat advies van de ervaren vespisten !!!

Is er een Vespaclub in de dichte omgeving van het Brugse ??? Of zijn er plannen om een clubje op te richten ???

Thanks !

Vroempie.

Link naar reactie

Ik denk dat ge met uw aanhangewagen (aan de moto) in sommige landen niet op de autosnelweg moogt.

Trouwens GT en GTV zijn niet zo "plastiek" als ze eruit zien, er hangt nog heel wat metaal aan ook, gelukkig... ...

Link naar reactie
Ik denk dat ge met uw aanhangewagen (aan de moto) in sommige landen niet op de autosnelweg moogt.

Trouwens GT en GTV zijn niet zo "plastiek" als ze eruit zien, er hangt nog heel wat metaal aan ook, gelukkig... ...

Ik denk dat hij een aanhangwagen aan zijn auto bedoeld en de vespa er boven op.

Onlangs is er hier nog een topic over verschenen.

mvg Stijn

Link naar reactie

Ik ben niet alleen nieuw bij de vesparijders/bezitters maar ook nog niet zo vertrouwd met dit forum .

Sorry als ik soms vervelende of reeds aangehaalde vragen stel !

ivm met de mio cc220 => is die degelijk , compleet/voldoende toereikend , is hij gemakkelijk te installeren op de gtv,wat met het aftappen van elektriciteit...

De bedoeling is om de vespa OP de aanhangwagen te plaatsen en zo met de wagen en de aanhanger naar Toscane te rijden. Plaatselijk worden er toertjes gereden met de Vespa.

Thanks voor alle nuttige tips !

Link naar reactie

Ivm de GPS:

ik ben van mijn Mio zeer tevreden, vooral omdat deze redelijk eenvoudig aan te passen is, en andere software op te installeren is (neem een kijkje op www.mioforum.be).

En kaarten zijn redelijk gemakkelijk te vinden op internet... dus met een benelux versie heb je in principe voldoende ;-)

Natuurlijk is dit geen Moto-gps, dus deze zijn niet waterdicht! Maar mits de nodige voorzichtigheid, is dit geen probleem.

En om mooie routes te vinden, kan je best de berekening op kort zetten, en dan hier en daar een via-punt toe voegen.

Als je een beetje handig bent, is stroom altijd wel ergens af te tappen... (of in het slechtse geval laten doen)

Link naar reactie

Ik heb me laten vertellen dat die Mio's oorspronkelijk gemaakt zijn voor Off-road machines. Die gaan door waar andere toestellen ophouden en geen weg meer aangeven ...

Ik heb het natuurlijk maar van horen zeggen hé!

Gette zal dat beter weten waarschijnlijk omdat hij zelf met eentje rondbolt.

;-)

Link naar reactie
Ik heb me laten vertellen dat die Mio's oorspronkelijk gemaakt zijn voor Off-road machines.

Zo zie je maar dat zelfs de kleinste padjes erop staan ;-) maar dit kan je ook afetten hoor. Geen paniek.

De kaarten zijn identiek aan Domdom, allebei van leverancier Tele-Atlas.

en flitspaalupdates zijn bij mio gratis, bij domdom betalend...

Link naar reactie

Ik rij eveneens met een gtv 250 en heb dus zelf een 12 Volt plug geïnstalleerd wat op 10 minuutjes is gefikst. Die plug heb ik gekocht bij Capitani in Brussel " een 3€ " het is zo'n zwarte plug met afsluitdopje. Zoek in je buurt naar een electronicawinkel. Op volgende site zie je ongeveer waar je dit kan plaatsen en hoe dit eruit ziet : http://www.scooterwest.com/item_detail/ ... Plug/1688/

Alleen is dit veel te duur hé ( 50 € )

Daarom denk ik dat je dit plugje beter gaat aankopen bij een plaatselijke elektronicawinkel. Wat heb je nog nodig : spiraalboor " zie diameter van je plug " een soldeerbout of gewoon een suikerke voor de aansluitingen te verbinden en aan de slag... . Achter het zwart afdekplaatje vindt ge een heleboel aansluitingen... maar die zitten nogal kort opeen, daarom heb ik afgetakt van het middenlampje vooraan op de vespa , daarvoor moet je het vespalogooke verwijderen vooraan, twee schroefkes los en je bent er zo bij. De draden kan je zo doorsteken naar de 12 volt plug vooraan. Zonder foto's is dit niet echt duidelijk en ga dit weekend er eens werk van maken om dit met foto's eens duidelijk op het forum te plaatsen. Het is niet enkel makkelijk voor je gps, maar ook voor het opladen van je gsm of een 12 volt koffiezetapparaat :-)) grapke ...

Link naar reactie

aanhangwagen werd gearrangeerd (één oprijplank (30 cm breed) met bevestigingsgaatjes en een sleuf (18cm) met voorwielbeugel op de aanhangwagen, + bevestiging om de oprijplank mee te nemen + extra bevestigingsogen om de spanlinten aan te trekken). Schitterend gedaan doch niet goedkoop.

Bijna klaar om te vertrekken ! Maar eerst nog het boek lezen van Peter moore.

De mio C710 bevat reeds een besitiginsbeugel voor op het stuur !

Nu nog enkel de aansluiting waarvoor reeds nuttige tips binnen liepen.

Thanks "Forum-nisten/vespisten " .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...