Ga naar inhoud
Vespaforum.be

scooter 1972 zonder gelijkvormigheidsattest


Aanbevolen berichten

hallo,

Onlangs kocht ik me een vespa 125cc scooter. Ik kreeg wel de roze kaart, maar geen gelijkvormigheidsattest.

Is dit normaal, aangezien de scooter al meer dan 30 jaar oud is?

Ik heb ergens op het forum gelezen dat dit pas verplicht is sinds 10 oktober 1974, maar ik heb dan ook al eens iets gelezen vanaf 1972?!

Graag had ik hierover wat duidelijkheid.

Ik moet nog mijn nummerplaten en verzekering aanvragen. Zal ik hierdoor problemen krijgen?

Ik ben al langs geweest bij de politie en voor hen is het geen probleem zeggen ze. Aangezien dit geen verplicht document is wat je bij je moet hebben.

Enkel wanneer ik hem zal willen doorverkopen, zou ik problemen kunen krijgen met de koper.

Groeten,

Frank

Link naar reactie

Motorfietsen en bromfietsen vanaf 15 november 1974. Ik had geschreven vanaf 1972, maar ik had me daarin vergist. Ik heb een kopie van het artikel hier naast mij liggen. Als je de scooter wil doorverkopen is er geen probleem. Leg dit uit aan de koper en geef hem de garantie dat de scooter kan ingeschreven worden ZONDER GVA of geld terug. Of zoek het artikel op en laat het lezen.

Link naar reactie

je moet even bellen naar het italiaans consulaat hier in belgie (brussel dacht ik). daar kunnen ze een papier opmaken waar alles opstaat dat ze bij de div willen zien. ik dacht dat dat papier dan een soort gva was. ik moest dit aanvragen en nadien geen enkel probleem om hem in te schrijven.

groeten

Link naar reactie

Jazzie: Laat je niets wijsmaken! Als de scooter van VOOR 1974 is heb je GEEN GVA nodig, ook niet als die uit Italie komt. Ik heb net een 1963 ingevoerd. Geen consulaat, niks.

Link naar reactie

Vandaag naar mijn verzekering geweest, nooit hebben ze naar een gva gevraagd.

Bij de dienst inschrijving voertuigen ook niets over gezegd geweest.

Mijn nummerplaten heb ik intussen ontvangen.

Jammer van het slechte weer, had zin in een ritje op mijn nieuwe aanwinst.

Bedankt aan iedereen voor de hulp!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...