Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijvingsplicht bromfietsen op komst


Aanbevolen berichten

Er is heel slecht nieuws op komst voor eigenaars van (oldtimer)bromfietsen in België: na de kentekenplicht bij onze noorderburen, is het nu aan ons ´zuiderlingen´ om in het leed te delen ;-!

Vandaag, vrijdag 29 februari, zal de Vlaamse regering immers haar standpunt bepalen over het federale wetsvoorstel om de inschrijvingsplicht voor bromfietsen opnieuw in te voeren. Over een schrikkeljaar gesproken ...

Dit betekent de (her)invoering van een inschrijvingsbewijs en een nummerplaat voor bromfietsen.

Als je dan ook nog weet dat men zinnens blijkt om de snelheid van elke bromfiets verplicht te laten controleren door de politie, en dat elk voertuig waarvan de gemeten snelheid meer dan 45 km/u zal aanwijzen als MOTORfiets zal worden gekwalificeerd, dan weet je het wel ...

Dit wordt een ramp en ik vrees ook op financieel vlak, tenzij men uitzonderingsmaatregelen voor oldtimerbromfietsen zou treffen, doch daar vrees ik voor, want de tekst van het wetsvoorstel rept daar niet over (zie de link: http://www.dekamer.be/FLWB/PDF//51/2573/51K2573001.pdf). Men spreekt wel van een geleidelijke invoering (om toch iets positiefs te melden).

Link naar reactie

Is een wetsvoorstel van de vorige legislatuur.

Het staat niet tussen de momenteel op het wachtlijstje van de 52 e parlementszitting vorkomende zaken. Dus niet echt actueel.

Oeps, ni ver genoeg gekeken: Jef Van den Bergh heeft het voorstel eind 2007 opnieuw op de agenda gebracht.

Momenteel 'in bespreking' zonder vervolgdatum.

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/52/0459/52K0459001.pdf

't Is hetzelfde maar daterend van zitting 52 zoals je in de url kan zien.

Hier volgt nog de volledige fiche van het dossier voor wie het interesseert om het af en toe na te kijken of er voortgang gemaakt wordt.

http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/flwb&language=nl&rightmenu=right&cfm=flwbn.cfm?lang=N&legislat=52&dossierID=0459

Link naar reactie

Als je een gemotoriseerde tweewieler hebt die harder dan 45 gaat dan is dat géén 'brom'fietske meer maar een motorfiets. Wat is daar nu zo catastrofaal aan ? Tot 250 cc betaal je toch geen verkeersbelasting en dan is het gedaan met diene zever van 'alszemijmaarnipakken', wie harder wil dan 45 zal het ook mogen, mits het vereist rijbewijs en de wettelijk vereiste levenservaring.

Link naar reactie

sja ... dat worde afstelle op 50 he :D

weet eigelijk iemand hoe je een 102cc van een vespa 50 kan afstellen op 50 km/u?

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je een gemotoriseerde tweewieler hebt die harder dan 45 gaat dan is dat géén 'brom'fietske meer maar een motorfiets. Wat is daar nu zo catastrofaal aan ? Tot 250 cc betaal je toch geen verkeersbelasting en dan is het gedaan met diene zever van 'alszemijmaarnipakken', wie harder wil dan 45 zal het ook mogen, mits het vereist rijbewijs en de wettelijk vereiste levenservaring.

denk je dat het zo simpel zal zijn ?

en wie gaat een nieuw gva geven ?

wie gaat en hoe gaat men dat dan keuren ?

Als het zo simpel gaat zijn , te snel , ofwel motogekeurd ofwel afstellen , dan voer ik al mijn brommers op als ze ooit moeten gekeurd worden , lekker goedkoop

Kost nu maar 635euro , dus grote besparing

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
idd

storm in een glas water (hoop ik)

In ieder geval...nog ni panikeren he...tis nog ni zo ver ;)

al eens gedacht aan;

wie betaald de plaat

wie betaald de tax

ook eens gedacht aan alle brommers zonder gva of ze nu van buitenland zijn of niet ze zullen toch iets moeten hebben om te registreren

wie betaald (binnenkort) de wegentax of ben je zo'n optimist dat dit niet de ware reden is?denk dan maar eens heel goed aan de benzineprijs

dollar naar beneden,benzine omhoog

dollar nog meer naar beneden , benzine omhoog

dollar omhoog benzine omhoog of wat dacht je?

brommer parkeren waar niet mag ok,motorfiets parkeren waar niet mag boete...

nederland was voorloper,de plaat zou niets kosten,wel lees maar ens op de forums daar,dan weet je wel beter

ik hoop dat die plaat er niet komt!!

mvg fred

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...