Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ongeval met GTV125


TKO

Aanbevolen berichten

Gegroet medeforummers,

Ik heb enkele uurtjes geleden een ongeval gehad met m'n GTV125 (grijsblauwe kleur).

Een auto week plots uit naar rechts en ramde me daarbij bijna van de baan. Ik kon de wagen zelf nog beperkt ontwijken, waardoor de schade nogal meevalt (diepe bluts aan de linkerachterkant, waar het Vespalogo zich bevindt.

Eens thuisgekomen sloeg de paniek me om het hart, want ik hoor overal vertellen dat die GTV's in blauw-grijze kleur niet meer te vinden zijn. Wat ik me dan ook afvraag is of dit iets zal uitmaken voor de herstelling? Met andere woorden: Kan hij nog herspoten worden?

Ik ben direct beginnen surfen naar mogelijke antwoorden op het net, daar mijn leverancier (Smout) vandaag gesloten is. En zo kwam ik op dit forum terecht. Een beetje geluk met een ongeluk dus, want het lijkt me een uiterst informatieve site.

Nu is mijn vraag dus of iemand al ervaring heeft.. liefs vrij recentelijk met het herspuiten van zijn GTV in die grijsblauwe kleur. En alzo mijn gemoed al een beetje kan sussen, alvorens ik moet wachten tot morgen.

Alvast bedankt en sorry dat mijn eerste post al direct een vraag moet zijn.

Groeten,

Patrick

Link naar reactie

Wisselstukken zoals het achterspoilertje onderkant bil, zijn ook nog steeds leverbaar in deze kleur.

Wel soms een beetje geduld hebben met de levering.

Laat alles maar eens grondig nakijken zodat er nadien geen verborgen schade boven water komt. (frame, velg, remsysteem, enz...)

Een set valbeugels kan soms de schade beperken...

Link naar reactie

heb mijn GTV250 in grijsblauwe kleur ook door Smout laten herspuiten na mijn ongeval. Die kleur is heel moeilijk na te maken en ze hebben de mijne volledig moeten herspuiten. Zeer goed gedaan overigens. Ik had niet de indruk dat het een verkooppraatje was. Smout spuit niet zelf, maar besteedt dat uit.

Link naar reactie

Ik heb net gebeld met Smout en het hele geval zo'n beetje uitgelegd. De onderkant bil is zoals Vesp al te kennen gaf, inderdaad leverbaar in dezelfde kleur. Het herspuiten zou wel eens een probleem kunnen vormen wat betreft kleurverschil. Ik vrees trouwens dat ik - vanwege de minimale schade - het nooit gedaan ga krijgen hem volledig te laten herspuiten (tenzij op eigen kosten). In het beste geval alleen de achterkant links en rechts. Ik moet het nu eenmaal hebben van de goodwill van de tegenpartij. Het uitdeuken en herspuiten zou gebeuren bij carroserie Faes.

Josse.. ik heb tijdens mijn zoektocht op dit forum jouw tragische A12-verhaal gelezen, én de foto's gezien. Wat jammer.. dan mag ik eigenlijk nog van geluk spreken.

Toch.. Ik word hier zo kwaad van he. Niet te geloven hoeveel roekeloze chauffeurs er in dit landje rondrijden. Hoewel ik in mijn geval helemaal niet in fout was, moet ik waarschijnlijk verder met blijvend kleurverschil, terwijl er op die wagen geen schrammetje te bekennen was.

Anyway, bedankt voor alle raad en info! :-)

Groeten,

Patrick

PS: Voorlopig niets dan lof voor de klantvriendelijkheid van Smout. Zelfs telefonisch werd er de tijd genomen één en ander uit te leggen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...