Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verfbrander


piejay

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat je een goed beschermend masker hebt! En dan bedoel ik niet zo'n stoffen witte kapje maar een echt masker met filter. Zowel verf afbranden als afbijten met decapant is enorm giftig en dus zeer schadelijk voor je longen. Schuren is dit ook maar deze twee technieken (branden en decapant) zijn nog net iets erger. U doet uiteraard wat u niet laten kan, maar wees bij deze gewaarschuwd!

Hier enkele voorbeelden:

000151270zw6.jpg

obj235geo240pg13p9tn3.png

aa1598300completmaxft3.jpg

ciao

Erik

Link naar reactie

Bedankt! Kheb eens gekeken tussen onze bijtende middelen, en ik heb kaligene (er staat bij: afbijtmiddel voor olie of synthetische verven), er staat ook nog acetone en amoniak. En behalve een goed masker dragen en goede handschoenen nog voorzorgsmaatregelen?

greets

Link naar reactie

Altijd ervoor zorgen dat er voldoende verluchting is in de ruimte waarin je werkt! Dus raam of deur openzetten zodat de schadelijke lucht kan wegtrekken (in de onbezoedelde open lucht).

Het heeft weinig zin om in een gesloten lokaal te zitten werken met een masker op en dat je dit nadien afzet en alle schadelijke stoffen alsnog binnen krijgt op die manier. En voor het betere werk een goede afzuigkap natuurlijk.

Link naar reactie

Dag Pieter Jan,

Ik mag zeggen dat ik meer thuis ben in deze produkten dan in het

restaureren van Vespa's.

Bij deze wil ik uw waarschuwen voor caligene , zeker niet gebruiken in de zuiverste

vorm.Een spettertje in uw oog en u bent deze kwijt.

Acetone is ook geen alternatief omdat dit veel te vluchtig is(lees:veel te veel

produkt nodig en te weinig resultaat).Amoniak is dan weer geen oplosmiddel voor verven.

Hou het maar best bij een goed afbijtmiddel te verkrijgen in de betere verfzaken.

Denk er aan , een goede prijs is meestal een goed produkt en het minste werk.

Vergeet naast uw masker en handschoenen geen veiligheidsbril.

Een verwittigd man is er twee waard.

Ik wens u veel succes en een mooi resultaat.

Groeten

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik hem laten zandstralen,en een zinklaag laten zetten.dit kost niet veel en is je veel werk uitgespaard.De verf afbijten zou ook niet doen want als je slecht naspoelt kan hij roesten.groeten

Link naar reactie

'kheb nu al eens geprobeerd met decapant ('t ziet eruit als honing en stinkt behoorlijk hard) maar het werkt blijkbaar niet zo goed. Het gaat enkel een beetje beter om het erna nog eens te schuren. Of is dat de bedoeling?

De mannen van piaggio van vroeger hebben er verdorie een sterke laag verf op gelegd!

greetz

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...