Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Le Patron: bouwpakket oldtimer, 5000€


mjerome90

Aanbevolen berichten

Geef mij dan dan toch maar terug een echte 2CV of nog liever een Mehari.

Link naar reactie

Mijn schoonvader heeft bijna 30 jaar met een 2cv gereden. Tot over drie jaar dan maar weggedaan omdat de stukken wat te veel kostten.Die had een pakkendrager op het dak waarop een hele hoop gedragen werd.Vooral brandhout. Zelfs in mijn koffer van de stationwagen deed ik zoveel niet in.

Link naar reactie
@ Erix welke geit dacht je dat ik ging kopen messchien...

Een auto (geit) of een dier (geit)? Doet dat ertoe? De term geit in combinatie met Margaux was voor mij al voldoende om te reageren. Woehahahahahahaha :-)

Link naar reactie
Nog geen dag na mijn comeback ben ik al het mikpunt van spot

Het valt niet mee voor Margaux...

Je wou toch terug wat meer actie op het forum.

Het is ook nooit goed voor u hé. LOL

En is allemaal maar met een lach en traan hoor. ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb een e-mail gekregen van Kenny Butstraen, iemand van bij 'Le Patron', hij had deze discussie gelezen. Enkel om wat meningen recht te zetten post ik ze hier.

Groetjes, Margaux

Beste Margaux,

Ik las met plezier de discussie op het Vespa forum en zag dat er spijtig genoeg toch wat misverstanden waren.

Je kan heus wel een volledige Patron bouwen met 5000 euro onderdelen, zelfs minder maar dit is afhankelijk welke dingetjes je allemaal wil hebben en welke 2cv je hebt als basis.

Er zijn bouwers die een goede 2cv hebben voor enkele 100’en euros met rotte kas en die ipv die te restaureren een Patron carrosserie opbouwen. De instrumenten en zetels bijvoorbeeld kun je nog altijd doorgebruiken van de 2cv en dan zit je misschien maar aan 4000 euro onderdelen. In dit geval moet je wel een klein beetje geluk hebben met de kwaliteit van het onderstel van de geit.

Dit was eigenlijk het uitgangspunt van deze wagen, wij hebben veel liever dat de eigenaar zijn eigen Patron bouwt.

Maar we zien dat veel bouwers altijd verder bouwen en de duurste onderdelen willen zoals bijv de spaakwielen e.d. Ook willen veel mensen gewoon vanaf het begin een splinternieuwe auto en is dus vanaf het chassis alles splinternieuw en loopt de prijs op.

Zo worden meestal echte wrakken gezocht die bijna niet meer te restaureren zijn en wordt maar 5% originele stukken behouden. De meeste 2cv’s die wij gebruiken zijn dus meestal verloren als geit. Zo is het verschil in prijs tussen een volledige Patron in onderdelen, basis en full ops, geweldig groot door al die blinkende onderdeeltjes.

Met vriendelijke groeten,

Kenny Butstraen

Le Patron Belgium

Autobouw & Ing. Service

Vaux sous Chevremontstraat 38

8970 Poperinge

Gsm: 0486/92.13.85

www.lepatronbelgium.be

info@lepatronbelgium.be

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...