Ga naar inhoud
Vespaforum.be

olie lek aan nieuwe px125 ?


keve

Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer 2 maanden ben ik eigenaar van een nieuwe px125 (mijn beste aankoop van de laatste jaren, veel te lang gewacht op dit de kopen. ). Nu vorige week met dat winterzonnetje dacht ik alle kom we gaan hem nog eens van stal halen wat zie ik onder mijn px 2 olieplekjes, de olie loopt over de sito plus uitlaat op de grond.Ik zie dat er ergens van boven op den uitlaat olie moet komen maar zie niet goed vanwaar dit afkomstig is. Iemand al eens meegemaakt of zijn dit de kwaaltje die je er moet bij nemen op een px met slechts 150 km op den teller? Voor de rest rijdt hij als een trein behalve de boze blikken van de buren als ik hem start ( lekker veel lawaai en overdreven veel rook leve de smog zou ik zeggen ).

Link naar reactie

Als het een nieuwe is, heb je 2 jaar garantie!

Het beste is er terug mee naar je vespadealer, die zal dat terug herstellen.

En plaats eerst je originele uitlaat er terug onder, anders zou die wel eens kunnen zeggen dat je garantie niet meer telt omdat je er een andere uitlaat hebt ondergestoken.

Grtz Michel

Link naar reactie

Ik had hetzelfde met mijn PX 150. Na een 500 km is dat spontaan weggegaan. Ik vermoed dat het een beetje olie/pakkinglijm combinatie is. Een plakkerige zwarte vloeistof...Let op dat meestal de garantie vervalt als je een andere (sito) uitlaat plaatst.

Link naar reactie
Ik had hetzelfde met mijn PX 150. Na een 500 km is dat spontaan weggegaan. Ik vermoed dat het een beetje olie/pakkinglijm combinatie is. Een plakkerige zwarte vloeistof...Let op dat meestal de garantie vervalt als je een andere (sito) uitlaat plaatst.

Dat klopt, die info had ik ook gekregen van mijn Vespadealer. Maar nu is die stank er plots terug. Gisteren alles eens goed afgespoten want er bleek enorm veel zwarte smurrie te plakken. Ik trek sowieso donderdag naar mijn vespadealer voor een nieuwe achterband en laat ales dan eens nakijken.

Link naar reactie

bij mij was er ook veel smoor, ook tijdens het rijden. blijkbaar was er een oliekeerring slecht geplaatst. ik heb mijn sito onmiddelijk bij aankoop door den dealer laten plaatsen, op voorhand afgesproken en op aankoopformulier vermeld, dus valt hij binnen garantie. hoe het zit als je hem er later zelf op plaatst weet ik niet.

Link naar reactie
ik heb mijn sito onmiddelijk bij aankoop door den dealer laten plaatsen, op voorhand afgesproken en op aankoopformulier vermeld, dus valt hij binnen garantie. hoe het zit als je hem er later zelf op plaatst weet ik niet.

Dan denk ik, dat die kosten in garantie toch voor de dealer zullen zijn en dat vespa geen garantie meer geeft.

Dit is een overeenkomst tussen u en de vespa dealer en niet met vespa.

Dus ik vrees er voor.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...