Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik bezoek dit forum voor het eerst, en las heel wat verontrustende verhalen over problemen met vespa's zonder papieren...

Ik kocht onlangs een vespa VBB 150 uit Italië, van het jaar 1965. Vespa is volledig gerestaureerd, maar zonder papieren. Het enige document dat ik had was een vel papier waarop de eigenaar verklaarde dat ik de vespa van hem kocht, voor de rest NIETS !!!Ik ben naar een officiële vespa-dealer in de buurt geweest, deze man stuurde mij wandelen met de volgende woorden "...onmogelijk om uw vespa ooit in België te kunnen inschrijven..." Ik heb vervolgens contact opgenomen met Piaggio benelux, en heb hun een attest gevraagd waaruit blijkt dat mijn vespa wel degelijk van 1965 is, en uit Italië afkomstig is. Enkele dagen later attest in de brievenbus... Met dit attest alsook mijn velletje papier naar de douane,vespa op 10 minuten ingevoerd (kosten:15cent).Met dit roze douaneformulier, het attest en het velletje papier naar het DIV gereden, een half uurtje later stond ik terug buiten met mijn inschrijvingbewijs en nummerplaat !!!

Het kan dus ook anders ! Ik wil hiermee niet zeggen dat de verhalen die ik op dit forum gelezen heb niet zouden kloppen, het kan natuurlijk zijn dat ik veel geluk gehad heb, maar het kan anderen mischien helpen om toch aan hun papieren te geraken...tenslotte denk ik toch dat dit forum tot doel heeft andere vesparijders te helpen...

Link naar reactie

Graag uw telefoonnummer aub gene gsm of email adres ik hem ook ne vespa van 58 van italie en ook zonder papieren dan kan ik nog wat raad vragen aub

mij heme ze ook al vant kaske naar de muur gefloept en hem men haar bekanst uitgetrokken dak nie hem trouwens en al vanalles wijsgemaakt en na 20 jaar dat ik hem heb nog geen papieren en van armoe gewoon in de livink gezet mene bloempot op maar nie naar de goesting van men vriendin

Daar mee zou ik er is graag mee rijen . Ik weet dat een vraag is dat veul gestelt word maar wie wilt er mij helpen

mvg jos wuustwezel Ciao en alvast bedankt.

Link naar reactie
Graag uw telefoonnummer aub gene gsm of email adres ik hem ook ne vespa van 58 van italie en ook zonder papieren dan kan ik nog wat raad vragen aub

mij heme ze ook al vant kaske naar de muur gefloept en hem men haar bekanst uitgetrokken dak nie hem trouwens en al vanalles wijsgemaakt en na 20 jaar dat ik hem heb nog geen papieren en van armoe gewoon in de livink gezet mene bloempot op maar nie naar de goesting van men vriendin

Daar mee zou ik er is graag mee rijen .IK WEET DAT EEN VRAAG IS DAT VEUL GESTELT WORD MAAR WIE WILT ER MIJ HELPEN

mvg jos wuustwezel CIAAOOO EN ALVAST BEDANKT

Ik denk persoonlijk dat ze u in de Limburg zo niet gaan verstaan...no offence aan limburgers btw..., kzal dan ook zo vriendelijk zijn de vertaling neer te schrijven:

Zou het mogelijk zijn je telefoonnummer door te geven als het u belieft? Geen GSM of email-adres. Ik ben ook in het bezit van een vespa uit het jaar '58, afkomstig uit Italië (duuuuh...), maar het ontbreekt mij aan de nodige documenten. Op deze manier zou ik aan uw persoon nog wat raad kunnen vragen. Ikzelf heb getracht alle mogelijke wegen te bewandelen, zonder succes. Uit armoede heb ik de vespa eenvoudigweg in de living geplaatst, met een cache-pot op. Dit tot ontevredenheid van de vrouw des huizes.

Eigenlijk zou ik er veel liever op rijden. Ik weet dat deze vraag vaak gestelD wordT, maar wie wil er mij bij helpen?

Met vriendelijk groet

Jos Wuustwezel.

Prettige dag verder, en dank bij voorbaat.

Ziezo ik denk dat ik de eerste daad van hulp al gesteld heb. Weeral een daad van barmhartigheid deze week...

Link naar reactie
@Bluevespa : gij zijt veel te goed voor dit forum !

wil je daar mee zeggen, dat hij naar een ander forum moet gaan?

neeje neeje, je moet nu ook weer niet achter elke post vanalles gaan zoeken hé. Als we maar kunnen blijven lachen.

Achter elke post MOET gewoon iets zitten, anders is het onzinnig om iets te posten, en kan je evengoed een ander forum oprichten...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...