Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schijfrem vervolg...


GS 160

Aanbevolen berichten

Heb gisteren eens naar Jan, classic scooter, gemaild (of hij eventueel de onderdelen zou kunnen bestellen,...)

Hij stuurde terug dan hij dit niet zou doen op een GS;

"Met een Vespa moet je achteraan remmen. Voorrem wordt enkel gebruikt om een beetje bij te remmen."

Ik geloof hem natuurlijk volledig maar hier op het forum wordt er ondermeer het volgende over verteld:

"Na het reservewiel, ongetwijfeld de beste update van een Vespa sinds 1946!!

Once you go disc, you'll take the risk!!"

"een schijfrem vooraan is een geweldig verschil. Met m'n PX disc sta ik dubbel zo snel stil als vroeger zonder de schijfrem. Heb mezelf al onderuit geremd ook trouwens"

"remt vlotjes,zo'nschrijfrem vooraan!!!"

Klopt dit dan niet volledig of hoe zit dit nu juist?

Ik ben er namelijk nog altijd niet uit;

ben 17 en heb dus onlangs die GS160 gekocht, aangezien ik er pas binnen een jaar mee mag rijden, heb ik dus ook een jaar de tijd om hem volledig gedetailleerd te restaureren.

wil er ook wel wat geld aan uitgeven omdat ik er echt een pareltje wil van maken om echt elke dag mee te rijden, dus zo'n schijfrem leek me hiervoor wel interessant.

Maar het moet natuurlijk allemaal de moeite waard zijn...

Is dit nu zo? wat zouden jullie doen?

Bericht bewerkt (11.06.2005 | 09:49)

Link naar reactie

Tuurlijk moet ge met een standaard vespa meestal remmen met de achterrem, de voorrem trekt op niks. Daarmee dat een schijfrem vooraan een verbetering is. Maar Jan bedoelt waarschijnlijk gewoon dat een schijfrem geen vereiste is, het hoeft inderdaad niet. Zeker niet als ge het totaalplaatje van om en bij de 400-500€ beziet.

Moest ik u zijn op uwe leeftijd, ik zou m'n geld in valbaren, porte-bagage, helm en regenkledij steken, ipv mn scooter uitéén te beginnen halen. Eerst een paar jaar standaard rijden en dan kunt ge daarna nog uw gedacht opmaken over een andere motor, schijfrem etc. 't is maar een gedacht ze.

Link naar reactie

Geef jullie 100% gelijk maar ben ook al wel een heel tijdje bezig met vespa's, heb er al heel wat gerestaureerd voor vrienden, vrienden van vrienden,...

Doe dit allemaal enorm graag, maar nu de 18 eindelijk in de buurt komt en er dus meer keuze is dan een PK 50 of een V50 heb ik er toch eerlijk gezegd wel wat geld voor over (heb een vaste weekend job en heb toch ook al wat geld verzameld met die vespa's te restaureren (binnenkort gaat er weer een VBB weg, iemand interesse? :) )).

Maar ik zit dus al een paar weken met een dilemma =)

Ik wou namelijk echt graag een vintage vespa voor mezelf en ben enorm gelukkig met deze GS.

Maar ik wil tenslotte wel een vespa om dagelijks mee te rijden (naar het latere werk, het eventuele kot, naar de zee,...) en weet niet of zo'n gs echt de oplossing hiervoor is. Ik zou er een recentere motor kunnen insteken, een schijfrem opzetten,... maar dan heb je wel een gs die niet meer origineel is en hier ben ik ook niet echt voor.

Dus wat rest er nog, GS origineel laten en een 2e vespa (PX, Rally 200) aanschappen op echt dagelijks mee te rijden.

Een nogal persoonlijk probleem maar wat zijn jullie meningen hierover dan?

Alvast bedankt

Nikolas

Link naar reactie

haal je originele GS blok er vanonder, leg die aan de kant.

draai er een blok naar keuze in, alleen jij zal het weten en zien

of je moest met kenners te maken hebben ergens op een meeting

mocht je hem ooit willen verkopen, kun je alsnog die origine blok er terug onder steken.

schijfrem zou ik persoonlijk niet doen

hoeveel moet die VBB eigenlijk kosten en heb je enkele foto's?

belgische papieren?

Bericht bewerkt (11.06.2005 | 12:53)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...