Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa gl restauratie (1963) (tunning project) onstek


live to ride

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met mijn gl project hiervoor gebruik ik een racekrukas.

Een uitlaat en cillinder(177) van pinasco en een cabu zoals px 200

daarbij zou ik mijn carter en cillinder nog wat bijwerken

maar nu mijn vraag

wat is het voordeel van een elecktronische onsteking?

is dat gewoon de betrouwbaarheid? of zijn er nog voordelen?

Welke raden jullie mij eventueel aan

Link naar reactie

hey dieter,

het is een voordeel uiteraard maar zoals je weet heb ik het niet op mijn GL.

wat ga je nog bijwerken aan uw cilinder?

gr nico

Link naar reactie

De motor stijgt iets sneller in toeren, iets meer toeren dan bij platines.

Je hebt ook geen problemen met de platines meer van bijvoorbeeld de afstelling testen (opening) slijtage ...

Meer licht van je lampen

Met je pinasco ligt de rodage wel anders dan een gietijzeren cilinder, de eerste 500km kalm roderen en daarna nog 200 km roderen maar aan een veel hoger tempo.

Greetz

Link naar reactie

dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen...

En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch...

Link naar reactie

Dan moet je platinés steken van een GS 150.

Dus met een dubbelle veer.

Die drukt dan veel beter tegen de nokkenas.

Heb ik ook gedaan bij mijn GL en geen miserie ermee.

Wat ik wel al last van gehad heb is dat ze los trilden van de motor en zo vanzelf dicht gingen.

Maar nu is het opgelost door ze enkel steviger vast te zetten.

Ik kan ook zeggen dat het sneller naar zijn toeren niet echt veel verschil uitmaakt ik denk zelfs geen.

Maar ja het ligt er ook aan hoe je de timing zet hé.

Link naar reactie
dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen...

En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch...

heb je een idéé wat je me zou aanraden

eventueel van (Sip)

Link naar reactie

Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX,

Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed...

Link naar reactie
Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX,

Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed...

K heb die BAJA ontsteking op de gtr zeer goed en hoge kwaliteit.

Mn lampen werken wel niet maar dat ligt aan de trillingen van uitlaat+motor en een slecht contact in de koplamp.

Greetz

Link naar reactie
dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen...

En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch...

K heb dat probleem met mijn V50 gehad, gewoon de platines van 4/10de naar 3/10de gezet en klaar was kees.

Greetz

Link naar reactie
Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX,

Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed...

er komt een blok van een sprint veloce onder!

neem ik dan best een px-onsteking?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...