live to ride Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 Ik ben bezig met mijn gl project hiervoor gebruik ik een racekrukas. Een uitlaat en cillinder(177) van pinasco en een cabu zoals px 200 daarbij zou ik mijn carter en cillinder nog wat bijwerken maar nu mijn vraag wat is het voordeel van een elecktronische onsteking? is dat gewoon de betrouwbaarheid? of zijn er nog voordelen? Welke raden jullie mij eventueel aan Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 hey dieter, het is een voordeel uiteraard maar zoals je weet heb ik het niet op mijn GL. wat ga je nog bijwerken aan uw cilinder? gr nico Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 De motor stijgt iets sneller in toeren, iets meer toeren dan bij platines. Je hebt ook geen problemen met de platines meer van bijvoorbeeld de afstelling testen (opening) slijtage ... Meer licht van je lampen Met je pinasco ligt de rodage wel anders dan een gietijzeren cilinder, de eerste 500km kalm roderen en daarna nog 200 km roderen maar aan een veel hoger tempo. Greetz Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen... En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 Dan moet je platinés steken van een GS 150. Dus met een dubbelle veer. Die drukt dan veel beter tegen de nokkenas. Heb ik ook gedaan bij mijn GL en geen miserie ermee. Wat ik wel al last van gehad heb is dat ze los trilden van de motor en zo vanzelf dicht gingen. Maar nu is het opgelost door ze enkel steviger vast te zetten. Ik kan ook zeggen dat het sneller naar zijn toeren niet echt veel verschil uitmaakt ik denk zelfs geen. Maar ja het ligt er ook aan hoe je de timing zet hé. Link naar reactie
live to ride Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2007 hey dieter,het is een voordeel uiteraard maar zoals je weet heb ik het niet op mijn GL. wat ga je nog bijwerken aan uw cilinder? gr nico hier daar moet de kanalen van de cillinder ook wat fijner afgewerkt zijn. om de prestatie's nog wat te verbeteren Link naar reactie
live to ride Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2007 dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen...En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch... heb je een idéé wat je me zou aanraden eventueel van (Sip) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX, Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed... Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX, Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed... K heb die BAJA ontsteking op de gtr zeer goed en hoge kwaliteit. Mn lampen werken wel niet maar dat ligt aan de trillingen van uitlaat+motor en een slecht contact in de koplamp. Greetz Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 dat 'sneller' stijgen in toeren weet ik niet zo, maar het grootste probleem bij 'serieus' tunen is dat je vis platinees bij hoge toeren durven beginnen 'flapperen', dus dat de platines sneller terug opengeduwd worden door de nok het vliegwiel, dan dat de veer die ze dichthoudt ze terug tegen elkaar gekregen heeft, en je ontsteking begint te haperen...En een sterkere vonk aan de bougie dus beter starten en de speling van de elektrode aan de bougie is iets minder kritisch... K heb dat probleem met mijn V50 gehad, gewoon de platines van 4/10de naar 3/10de gezet en klaar was kees. Greetz Link naar reactie
live to ride Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 Zit je met een PX-blok, of een Sprint tweede serie type, dan een electronische ontsteking van een PX, Als je met een GL/Sprint eerste serie motorblok zit, een electronische onsteking van Bajaj bestellen bij SIP, die werken goed... er komt een blok van een sprint veloce onder! neem ik dan best een px-onsteking? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 die px ontsteking gaat alleen op een px of een sprint 2de serie, die krukas/blok is hetzelfde. Greetz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.