Ga naar inhoud
Vespaforum.be

een verhaal...


teddy kgb

Aanbevolen berichten

wel,

vorige vrijdagochtend getankt met mijn pk125s op weg naar t werk...

n 2-tal kilometers verder begint vespa plots te pruttelen...

ben niet aan ontsteking geweest en toch pruttelt ie...

maar white trash kid zijnde, niks van aantrekken en doorsleuren met die handel...af en toe pruttelde ie nog, maar toch zonder zwaardere troubels in Brussel geraakt...

dan de rit s'avonds terug naar huis...pruttelen verergert alleen, en net 800m voor mijn thuis valt ie stil (een geluk bij n ongeluk dus)...

zaterdag dan maar even naar gekeken...

ik start motor en ie draait perfect op ralenti

vanaf het moment dat ik gas geef, trekt ie niet meer (ook in neutral), gaat dus niet meer in toeren, en lijkt ie als t ware te verzuipen...

raar toch zonder enig iets te veranderd te hebben aan afstelling...

dan de gedane inspanningen:

eerst n nieuwe bougie gestoken; ook al draait ie perfect in neutral op ralenti...toch maar ns effect uitgeprobeerd...nougabolle dus, van het moment dat ik gas geeft, verliest ie toeren...

tweede: carbu gedemonteerd, volledig uitgekuist, zat wel wat vuil in naftfilter...ook sproeiers uitgeblazen...

derde: scooterboy en speedracer gebeld; ge-experimenteerd op hun advies met luchtfilter...als ik luchtfilter demonteer, gaat ie wel ongelofelijk goed in toeren...zelfs te hoog...en dan af en toe hand ervoor, en effect daarvan getest...luchtfilter uitgekuist en gemonteerd, en resultaat onveranderd...als ik gas geef, gaat ie niet in toeren...

ook aan naftleiding is geen mankement te vinden...

vierde: gezien dat er geen lek is aan inlaat, zodat ie geen 'valse lucht' zuigt, maar nee, alles zit goed vast

Heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn?

Aangezien dit net na n tankbeurt was, kan toch niet liggen aan naft?

alvast bedankt

.teddy kgb.

maar

Link naar reactie

boegiekop van NGK met weerstand die naar de kl*ten is ?

carbu goed afstellen die vijs van het mengsel kan zijn losgekomen.

bobijn kapot ? uitlaat verstopt ?

... verstopping in het gaatje onderaan de vlotterkamer ?

mja had dat ook eens voor met een special. mo kweet nie meer war eht juist was.. veel geluk met de zoektocht, tis wel raar dat hij het zonder luchtfilter wel doet.

cilinderkop eens aanspannen. ?

Bericht bewerkt (06.06.2005 | 10:44)

Link naar reactie

Ik heb jou niemandalle verteld van luchtfilter, je gsm was plat en je ging terugbellen...

Heeft de scooter nog evenveel compressie?

Als je de luchtfilter verwijderd had, kon je dan rijden, of gewoon stationair in neutraal de lawaaimaker uithangen?

Controleer of er genoeg nafte uit de nafteleiding komt, de carbu mag zo proper zijn als em wil, als em geen nafte krijgt, kan em niets doen.

Misschien is het naftekraantje verstopt?

Een spuitbus startvloeistof gaan halen(of lenen bij de buren) en eens tussen cilinderkop en cilinder en tussen cilinder en carter spuiten en luisteren als de ralenti naar omhoog gaat. Zoja, de bouten van de cilinder en cilinderkop controleren of die zouden losgekomen zijn en eventueel de cilinderkop en/of cilinder eens demonteren en nieuwe pakking steken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...