Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Polini 208 kit met GS zuiger nu te koop bis SIP


Dr Who

Aanbevolen berichten

Yes the piston only has one ring, but the important part is the piston skirt. On standard polini pistons the skirt tends to break off destroying the rest of the engine, Polini didn't strengthen the piston skirt on the early kits. GS remade the piston with a very much stronger design, and of course with the cylinders machined to the correct tolerance too.

I haven't seen a new two ring polini piston but it is possible that polini have noticed GS 's piston and copied it. But until we see the two parts next to each other then... ...

However a polini kit with GS piston would be a lot of fun to ride, lots of power, (koppel?), they run good on a standard carb set up and run good even with up gear kits fitted. Its just that the GS polini option costs more than a malossi kit. Jammer!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

de zuiger heeft maar een zuigerveer, volgens mij slijt de cillinder dus ook sneller.

Zo is het tenminste bij race cillinders en hun replica.

de race cillinder heeft een zuigerveer en de replica 2 zodat de cillinder langer kan meegaan, maar dus wel minder krachtig is (omdat hij minder compressie heeft??). correct me if I'm wrong...

Link naar reactie

volgens het laatste wat ik op het GSF lees zou die GS zuiger nog sneller vastlopen dan een originele Polini wegens te nauwe passing in de cilinder.

Sip heeft wel een Polini 208 kit met grotere zuigerspeling op zijn site staan.

Zijn er hier Polini 208 rijders?

Link naar reactie

Ik rijd momenteel met een Polini 208 cilinder, maar heb deze uitgeboord naar 210cc en gebruik een Malossi-piston (sowieso al een sterkere piston en met 2 segmenten).

Rijd heel vlot en trekt 'moeiteloos' op, veel koppel in elke versnelling (korte 4de versnelling is niet nodig, integendeel), maar dit zal ook voor te danken zijn aan mijn 60mm krukas.

Ik heb de cilinder, op aanraden van Mr Worbel (Worb 5) laten uitboren met een speling van 0.13 mm (Specialist die hem uitboorde vroeg of ik dat zeker was, volgens hem is een cilinder met zoveel speling versleten!). Een normale Malossi-cilinderkit heeft een speling van 0.08mm!

Ondanks de grote pistonspeling is er bijna geen hoorbare pistonspeling en heeft de motor genoeg compressie. Ik heb, enkele 'plakkers' door te enthousiast te roderen niet te na gesproken, geen echte problemen ondervonden en kan nu langere stukken (+/-20km) volle gas blijven rijden zonder vastlopers (wel op originele uitlaat en originele carbu met 'grotere' sproeiers) EN ik rijd nog steeds met mijn standaard oliepomp op 2%.

Aan mijn carter is 'voorlopig' niets uitgefreesd of aangepast.

Ik zou je aanraden de originele Polini eens goed te honen voor montage, en heel voorzichtig te roderen. Gebruik de originele Polini-piston niet, deze is niet sterk genoeg aan de flanken en daar breekt steevast vroeg of laat een stuk uit onder de transfergaten.

Link naar reactie

Die GS pistons hebben een hoger silicaat niveau waardoor de temperatuur van de piston lager ligt en de benzine frisser in de verbrandingskamer komt en dus meer power geeft, de slijtage ligt wel veel hoger. Na een 5000 km is hij aan vervanging toe dacht ik, maar je moet maar een 30-60 minuten roderen.

Greezt

Link naar reactie

Polini is naar het schijnt de beste plug & play kit.

Ik had gelezen van de kit er gewoon op te zetten en Sito+ of T5 uitlaat eronder.

Ontsteking zou op 18° moeten staan, maar ik las een hoofdsproeier van 132, is dat niet erg groot?

Is het nuttig op een Polossi kit te kopen voor P&P?

Die boostergaten in de zuiger zijn wel veel groter maar dan moet je je carter er ook best voor aanpassen. Ik dacht aan zo'n Polini kit met grotere zuigerspeling zoals op de SIP site en zo'n W5 kop met een 0,5mm pakking.

Link naar reactie
Polini is naar het schijnt de beste plug & play kit.

Ik had gelezen van de kit er gewoon op te zetten en Sito+ of T5 uitlaat eronder.

Ontsteking zou op 18° moeten staan, maar ik las een hoofdsproeier van 132, is dat niet erg groot?

Is het nuttig op een Polossi kit te kopen voor P&P?

Die boostergaten in de zuiger zijn wel veel groter maar dan moet je je carter er ook best voor aanpassen. Ik dacht aan zo'n Polini kit met grotere zuigerspeling zoals op de SIP site en zo'n W5 kop met een 0,5mm pakking.

Mijn Polossi rijd zonder carteraanpassingen, maar het carter aanpassen zal meer potentieel uit de kit halen net zoals bij een 'gewone' Polini.

Ik zit momenteel met een hoofdsproeier van 135...

Die Polini met grotere zuigerspeling klinkt goed, maar hou er rekening mee dat polini-pistons niet de beste ter wereld zijn, u weze gewaarschuwd...

Ik zou ook een kop laten aanpassen door Gravedigger van het GSF, goedkoper dan W5

Link naar reactie

Ik heb een extra kop nodig omdat ik mijn originele onderdelen wil behouden in geval ik alles terug origineel zou willen maken.

Ik lees ook dat je best het kanaal van de cilinderbouten vergroot en de scherpe kanten binnen in de zuiger wat afrond met een schuurpapier.

post-13264-1185288624.jpg

Link naar reactie

I've been advised by someone who i trust on these matters that the new two ring piston for the polini is ok. I've Bought one, and i am having my polini cylinder "breathed on" by a tuner north of the border.

I intend running this with standard carb,re-worked inlet timing, matched casings, and of course a piston to bore clearance of 0.125.

My Friend has been running his polini two ring kit for more than 6000 trouble free "highway" miles (not klms), it pulls into the wind and up hills (not like most malossi's), it is fitted with a gear up kit too.

The Polini 208 needs a little work to make it reliable, the cylinder head needs to be low compression compared to the malossi one, the ignition timing needs to be set and strobed a 18°BTDC, and the piston clearance needs to be quite high at 0.125 but it seems that they can be made to be reliable high mile-age cylinders. Not exactly "plug and play" but not bad.

I will be starting with a 135 jet but also have 138, 140. These cylinders need the juice!

@Dr Who: If you are thinking of getting one send me a mail.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...