Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wie kent iets van elektriciteit?? (bekabeling enzo)


moor

Aanbevolen berichten

heb een schitterend koopje gedaan, VNB125 van tjaar '65.

helaas heeft de verkoper de moed niet meer gehad om de finishing touch te doen; kabels aansluiten- eigenlijk startklaar maken.

aangezien ik daar echt niets van weet, zoek ik iemand die het ziet zitten om eens een kijkje te komen nemen (ik woon in gent) en haar eventueel de nodige zorgen te geven...

grtz, moor

Bericht bewerkt (03.06.2005 | 15:49)

Link naar reactie

Ik heb er gisteren eens naartoe gekeken en de motor heeft compressie genoeg, maar geeft geen ontsteking.

't is een VNB motor waar de bougiekabel rechtstreeks uit de blok komt wat wil zeggen dat de ontstekingsspoel rechtstreeks op de stator moet zitten, maar voor één of andere reden hangt er aan de motor nog een externe bobine bijgeschroefd die niet aangesloten is waarvan ik de reden niet ken.

Ik heb niet kunnen zien of de vis platinées opengingen of nie en al de kabels die uit de blok komen hangen los van de kabelboom, 't zou zelfs kunnen dat 't gewoon komt omdat de groene draad niet verbonden is naar de kill button, maar ik weet niet of dat van een VNB een normaal op en of een nermaal gesloten contact moet zijn...

En 't is van een meisje die niet echt handig is als't op Vespatechniek aankomt...

Bericht bewerkt (03.06.2005 | 19:48)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...