Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa van 1953 gevonden bij het grof huisvui!!!


fooraapje

Aanbevolen berichten

Inderdaad je leest het goed! Alleen is het spijtig dat ik die niet gevonden heb.

Was bij De Pauw geweest en die vertelde mij dat er vorige week iemand binnen kwam en die vroeg of hij onderdelen verkocht voor oude vespa's. De Pauw vroeg van welk jaar hij was en diene mens vertelde dat het ene van 1953 was en dat hij die gevonden had bij het grof huisvuil in Drongen!!!

Diene die hem buiten had gezet, was daar jaren geleden eens aan begonnen om te restaureren, maar het kwam er niet van en diene vespa stond in de weg!

Een vriend van diene die hem nu heeft, had die zien staan en belde hem op omdat hij al een paar oude moto's had opgeknapt. Hij is onmiddelijk gaan kijken en vroeg wat die daar stond te doen en hij mocht hem hebben anders was het voor het oud ijzer!!!

Het frame is wel roest maar niet doorgeroest en de motor zou niet vast zitten naar het schijnt!

Ik hoop dat we diene persoon hier snel leren kennen.

Als je dit leest, kom dan maar eens naar vespaclub gent iederen dinsdag in de Speaker's Corner in de Hofbouwlaan 1 (overpoort) vanaf 20u.

Daar zijn genoeg vespisten die er alles over kennen.

Grtz Michel

Link naar reactie

@Vicious

Na de val van het duitse rijk heeft men 9 silberpfeils in mijnschachten verstopt voor de russen maar deze werden ontdekt en de onderdelen werden verspreid over verschillende delen van de wereld. Ik geloof dat dit allen Mercedessen waren.

Eind jaren 80 heeft men er een gevonden in een schuur van een boerderij in Roemenie Hij werd het land uitgesmokkeld.

Bij restauratie ontdekte men op verschillende plaatsen ingekraste davidssterren als bewijs van de dwangarbeid destijds.

Deze wagen werd opgekocht door het Mercedes Benz museun en verschijnt soms nog op historic rallies zoals Goodwood festival of speed, Mille Miglia.

Het verhaal van de davidssterren is blijkbaar grundlich toegedekt..

Heeft ooit in Classic and Sportscar gestaan.

Link naar reactie

Dat verhaal van die Davistereen is maar een broodje apekool hoor. In WO 2 werd er niet meer geraced. De Silberpfeil dateert van 1934-1939. Toen waren er trouwens ook geen kampen voor dwangarbeid, dat is ook pas vanaf de oorlog gekomen.

Bovendien is het wel erg onwaarschijnlijk geweest zijn dat ze Joodse gevangenen aan zo'n prestigeproject als de Silberpfeil zouden laten werken hebben. Dat zou hezelfde zijn als zou Ferrari nu zijn F1 wagens laten prepareren door ter dood veroordeelde gedetineerden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...