Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waarom kost de GTV zoveel meer dan de GTS ?


patlew

Aanbevolen berichten

De Vespa GTS 250ie kost +/- 4400 €

Dezelfde GT250ie + ABS kost +/- 4900 €

Die prijzen lijken me volkomen normaal, en zeer concurrentieel in vgl met de GT200, met carburator, die 3 jaar geleden al +/- 4200 € kostte

Maar als ik dan kijk naar de GTV 250ie, dan moet die ineens +/- 5400 € opbrengen. Bovendien is ABS zelfs niet mogelijk.

Het prijsverschil met de GTS bedraagt dus zo'n 23%. Vanwaar dat grote verschil ?

Buiten een echt lederen zadel en een klein schermpje zie ik eigenlijk nauwelijks zaken die enige meerprijs kunnen verrechtvaardigen (naar mijn oordeel eerder andersom).

Zelf positioneert Piaggio de GTS bovendien nog steeds als de top van het gamma, en biedt ook enkel op dat model ABS aan.

Link naar reactie

Lijkt onlogisch, maar je ziet dat in andere branches ook gebeuren. (waarom kost een Senseo met een speciaal kleurje 89 ipv 69 euro? ) Door iets net iets anders te maken dan normaal, duurder te maken en gelimiteerd, positioneren ze de hele lijn hoger. Het werkt positief voor het imago van het merk en je hebt altijd mensen die er het extra geld voor over hebben.

Ik denk dat het al bij al niet zoveel meer kost om te maken, maar het aantal geproduceerde modellen zal vele malen kleiner zijn. Door hem een aparte kleur te geven, duurder en wat andere onderdelen, maken ze hem 'exclusief'. Overigens zei een dealer me dat ze heel binnenkort stoppen met de productie van de GTV : grijs is al niet meer te krijgen.

En of je hem mooi vindt, tja...over smaken valt moeilijk te twisten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...