Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Komt er een GTS400 ?


patlew

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje aan 't zoeken, maar vind er weinig nieuws over :

de MP3 is er als 125cc, als 250cc, en nu ook als 400cc.

Logisch toch dat een aantal GT (zoals ondergetekende) en GTS rijders heimelijk dromen van een GTS met dezelfde motor.

Het verschil van amper 1 PK tussen de 200 (de zwaarste Vespa toen ik mijn GT200 kocht) en de recentere GTS250 hebben mij niet kunnen over de brug trekken om de overstap te maken, al geef ik toe dat de GTS net dat ietsje smeuiger rijdt met zijn injectieblok.

Mocht er echter een 400 van +/- 34 PK komen, uiteraard met injectie en ABS, en het liefst met een tikje hogere velgen met bredere banden, dan is er geen houden meer aan. Het oersterke frame van de GTS verdient deze motor echt wel !

Ben erpersoonlijk dan ook van overtuigd dat zoiets binnen afzienbare termijn komt, alleen lekt hier bijzonder weinig van uit, enkel links en rechts een allusie op één of ander buitenlands forum.

Alle nieuws over een GTS (of ander model) met het 400cc blok meer dan welkom !!!

Link naar reactie

er doen al een sinds zomer 2006 geruchten de ronde van de GTS400. Een dealer heeft me eens verteld dat die er ging komen. Maar ondertussen nog niets concreets en ik heb het eens aan iemand gevraagd die bij Piaggio werkt (Eric hier welomgekend) en die zei dat het Piaggio met geen mogelijkheden lukt om de grotere 400-blok onder het GTS-frame te krijgen en dat het dus niet door gaat.

Maar blijven hopen

Link naar reactie

Bedankt voor uw interessante feedback.

Zoals u zegt : blijven hopen. Als het niet in het GTS frame lukt, dan komt er bijna zeker in de komende jaren een ander Vespa model dat net iets groter uitvalt, en waar het wel lukt.

De scootermarkt is te belangrijk geworden opdat Vespa dit segment zou blijven liggen, zeker omdat ze het 400cc blok hebben. Men zal mij niet wijs maken dat dit blok niet in één of andere retrostyle Vespa opduikt.

Link naar reactie

dat zijn natuurlijk enkele typische forum-antwoorden/meningen, met alle respect.

Ik ben overtuigd dat ik bij navraag aan de marketing mensen van Piaggio een gelijkluidend "NJET" zou te horen krijgen... en plots, op het volgende motorsalon : daar staat hij dan toch.

Al tientallen keren meegemaakt, ook bij mijn aankoop van de GT200 in 2004: er zou ook zeker geen zwaardere versie komen, daarvoor waren er andere Piaggio modellen... tja, naar de letter hadden ze gelijk : het is een GT"S" geworden met een extra standlichtje, ander bagagerekje en wat meer chroom...

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik 250cc genoeg voor de GTS. Bijna dagelijks rijd ik autosnelweg en meestal vol gas, ca. 130 soms 140 op de teller. En ik vind dat snel genoeg met die 12 inch wielen. Echt de MAX. Ook wat betreft windvangen etc..

Als je sneller wil moeten er echt grotere diameters onder en die passen weer niet in het voorspatbord en frame. Trouwens daar heeft Piaggio idd andere modellen voor.

Laat de GTS maar zoals ze is.

Link naar reactie
Persoonlijk vind ik 250cc genoeg voor de GTS.

Hier idem dito.

Bijna dagelijks rijd ik autosnelweg en meestal vol gas, ca. 130 soms 140 op de teller.

Kan ik nog iets van leren. Ik blijf meestal rond de 90 a 100km/h hangen.

Als je sneller wil moeten er echt grotere diameters onder en die passen weer niet in het voorspatbord en frame. Trouwens daar heeft Piaggio idd andere modellen voor. Laat de GTS maar zoals ze is.

Idd. Ik heb drie burgmans versleten en nooit zoveel rijgenot gekend als met mijn GTS.

Ook al stel ik mij vrangen bij de remkracht van de achterrem.

Link naar reactie

>Bijna dagelijks rijd ik autosnelweg en meestal vol gas, ca. 130 soms 140 op de teller. En ik vind dat snel genoeg met die 12 inch wielen. Echt de MAX. Ook wat betreft windvangen etc..

Ah, het gaat mij echt niet om die max snelheid hoor ! Maar er is zoveel meer rijplezier te beleven met wat extra PK-tjes. En de veiligheid is er zelfs bij gebaat, op voorwaarde dat het in verantwoorde handen wordt gegeven ;-)

Ik ben wel akkoord dat het rijwielgedeelte op de extra PK's moet afgestemd zijn : daarom suggereer ik 13" velgen met een 150 achterslofke : moet nog wel kunnen in de bestaande wielkasten zo te zien.

Het frame zelf is echt wel sterk genoeg om 34PK aan te kunnen, want laat dat nu net het sterke punt van onze Vespa's zijn : het stijve stalen ruggegraatchassis..

Winddruk bij hoge snelheden ? tja, vind ik ook een probleem, en 1 van de redenen dat het mij niet om de hoge snelheid gaat. Maar dat is niet anders bij een potente naked bike, en in dat segment gaan ze VEEEL verder dan 34PK (BMW K1200R: slordige 167PK als ik me niet vergis, zonder windbescherming).

OK, met het grote Vespa scherm kan er een gevaarlijke situatie ontstaan, maar dat is vandaag ook al zo met de GT/GTS en zijn 120km/u. Wat doet een constructeur in dat geval ? De verantwoordelijkheid bij gebruik van dat accessoire beperken tot max snelheid van bvb 100km/u.

Ik beken het : ik blijf heimelijk hopen naar een GTS'ke met 13" velgen en een 400cc'ke van 34PK. Of een 250cc waar ze eindelijk eens wat meer PK uitpuren, want de huidige verhouding vermogen/cc is niet echt om naar huis te schrijven.

Een 600cc sportmotor haalt 120PK topvermogen, onze 250cc GTS haalt 21PK. Zeker niet dat we een racemachien verlangen, maar 34PK aan boord zou de pret vertienvoudigen :-)

Link naar reactie

tja, als het klopt kan ik alleen maar beamen dat het spijtig is. Maar dat doet niet af aan mijn overtuiging dat Piaggio binnen afzienbare tijd een echte "Vespa" 400cc in de prijslijst zal hebben. Een GTX400 om maar iets te zeggen. En daar kunnen we alleen maar naar uitkijken.

Persoonlijk vind ik de GTS250 een stuk aangenamer (gasrespons ed) dan mijn eigen GT200, maar de kloof (vnl meer-vermogen) is wel bijzonder klein, en echt niet genoeg om nu maar direct de GT buiten te gooien. Daarom : geduldig afwachten wat er nog staat aan te komen ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...