Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso


regus

Aanbevolen berichten

Niet echt een vraag over restauratie, maar eerder over de nazorg.

Ik heb namelijk de kans om mij een faro basso aan te schaffen. Eentje dat op foto er prachtig uitziet en de verkoper zegt dat hij perfect rijd.

Stel dat ik zoiets aanschaf, wat zijn de ervaringen hier ? Veel nazorg ? Wat met onderdelen ? Wat als er iets met de motor is ?

Ik hoor ook veel zeggen dat je zo'n oud model niet geschikt is om constant mee te rijden. Waarom niet eigenlijk ? Ik zou hem net veel willen gebruiken, zelfs voor woon-werk verkeer...

Dus aan de faro-basso eigenaars, geef eens uw gedacht.

Link naar reactie

bart,

als je FB op punt staat rij je even zeker als met een andere wesp. alleen is de manier van rijden helemaal anders. je rijdt maar 55 a 60, je trekt niet zo snel op, je wegligging is helemaal anders,...

niets houdt je tegen om er elke dag mee te rijden... en de afstand Schelle - Waaloos zal zeker te doen zijn, maar vertrek wel een 20 min sneller! (moest deze post nog van toepassing zijn he... ;-)

onderdelen heb ik nooit problemen mee gehad,

nazorg... even weinig als een andere wesp,

de motor... heel betrouwbaar (mijn ervaring) wel een beetje gevoelig voor vuiltjes in de naft en ontsteking

bij een oud blokje geldt wel "hoe meer je er mee rijdt, hoe beter"

Link naar reactie

Ideaal zou zijn dat ik de px heb voor dagelijks gebruik en de fb voor de fun. Maar ik denk dat de px de fb zal moeten sponsoren...

Maar misschien zal ik in dit geval toch eens moeten overwegen om mijn px toch te houden. 2 vespa's kan nooit geen kwaad he :-) Die px rijd en blijft maar rijden, zonder problemen...

Die FB van motoplanet was al snel weg, maar op marktplaats staat er ene te koop die misschien wel interessant is...

Link naar reactie

dan weet ik bijna zeker dat je deze bedoelt en die staat echt al eeuwen te koop.

nu reeds onder de 3e naam, eerst bij ene Ruben uit Merksem en nu al bij de 2e verkoper in Bussum, dus als die FB echt zo mooi en goed zou zijn zoals op de foto dan zou deze voor die prijs allang verkocht zijn.

of wat zeggen de kenners van deze FB?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/scooters/112484787-vespa-vn1-t-1955-model-faro-basso.html

Link naar reactie

heb even de foto's bekeken en ik zou zeggen afblijven! motorblokje is van een largeframe ( PX bijvoorbeeld ) en er zit een voorvork met 10 inch wielen in, verre van wat een een "echte" FB zou moeten zijn! niet doen, janneman

Link naar reactie
heb even de foto's bekeken en ik zou zeggen afblijven! motorblokje is van een largeframe ( PX bijvoorbeeld ) en er zit een voorvork met 10 inch wielen in, verre van wat een een "echte" FB zou moeten zijn! niet doen, janneman

kdacht al zoiets.

en dan zegt die verkoper ook nog zo van " maar ik vraag er dan ook geen 4500 pleuros voor".

dat moest er ook nog bijkomen zeg...pff

Link naar reactie

Ik had gisteren al een snelle blik geworpen op die foto's en het zag er inderdaad een rare FB uit, het voorste spatbord is trouwens ook niet origineel, er zit een rand aan, ik ken niet alles van alle modellen, maar mijn spatbord van mijn FB heeft dit niet.

Als wat verder kijkt zijn de kabels aan het stuur zeer slecht, de veren van het voorste zweefzadel zijn nog wat verroest, ik vrees dat dit een snel snel resto is snel nieuwe lak snel geld verdienen, ik zou deze binnen een jaar eens willen zien.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties ! Ik zal dan maar passen voor de deze. De prijs leek me al vrij laag, en het feit dat die kort op elkaar te koop staat, geeft mij toch geen goed gevoel.

Er staan trouwens nog 2 andere fb's te koop. Lijken mij ook wel pareltjes. Voorlopig is daar nog geen budget voor, maar wil toch graag jullie mening weten...

En zijn dat tegenwoordig de prijzen ? Of toch nog lager/hoger ?

(zoeken op www.marktplaats.nl --> faro basso)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...