Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sport Uitlaat Px150


Pewe

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisten,

Ik heb reeds geruime tijd een PX150 met een sito plus, voor net dat beetje meer vermogen.

Ik zou graag een mooiere uitlaat langs links (heb nl. geen reservewiel meer) steken met hetzelfde resultaat als de sito plus, doch zonder andere aanpassing te moeten doen zoals sproeiers etc.. vervangen.

Liefst een chrome of alu uiterlijk.

Mijn budget is max. 300 euro.

Tevens zou ik niet willen dat de hele buurt wakker is wanneer ik mijn wespje in gang trap maw max hetzelfde geluid als een sito plus.

Help HELP HEEEEEEELLLLLLLP

Graag jullie mening.

Groeten.

Pewe

Link naar reactie

Most sports pipes are louder than the sito, but the sito gets louder as it gets older.

I would suggest a simonini pipe, as you will not have to change anything and it will give your scooter a little more "pep".

Regarding noise?? The simonini will make noise but for my money its a nicer sound than the horrible* sito plus!!

The more expensive pipes out there are a waste of money on a standard scooter, they will not work that well. but if you must have one then the stainless sterling type that Jan classic scooter sells is a good buy for a standard scooter, the SIP/JL type cost so much that they are best left to the tuners.

*horrible: i only mean the noise (klank??) the pipe does work well.

Link naar reactie
Jan Classicscooter=Pinasco??

He was selling asian stainless and mild steel versions of the PM pipe with "classicscooter" stamped on the muffler. These are very good value for money. If he doesn't have any left then you could order one from ScootRS, SIP or any other dealer.

Link naar reactie

@PEWE: kijk eens even in techniek, heb daar 2 links gepost met testjes van uitlaten. Misschien zal dat je helpen. Die uitlaten die john bedoeld zijn idd goed. Als je wat geduld hebt kan ik u die binnekort ook aan d'hand doen.

Grtz...Mike.

Link naar reactie

Pewe, die stainless sterling pipe maakt wel een vervelend nevengeluidje. alsof je een mes aan het slijpen bent, of een stuk metaal met een schijf aan ´t doorschijven bent. Ik zal die uitlaat erop laten zitten, straks is mijn Lambretta toch klaar. Maar deze week heb ik voor mijn vrouw haar PX 150 een JL buis gekocht. Je moet er maar eens meerijden als je nog eens aan de zee bent, dan kan je ´t zelf vaststellen of die buis ok is. Iets van een 270 euro betaald. Dubbele van die Sterling, maar wel de moeite waard, denk ik.

Link naar reactie

Speedy, ik dacht dat ook wel dat er niet zo een groot verschil op zit qua vermogen, maar mijn vrouw rijdt elke dag met haar vespa en is nu ook wel niet zo gek op dat schellend blikgeluid van die ene buis. je weet wel wat ik bedoel, vandaar de keuze voor jl, als ze er dan toch zo veel mee rijdt, dan is dat het ook waard iets meer te geven, dat was de motivatie. ik vrees dat ze gek komt van dat geluid van die sterling, ik vind het eerder cool...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...