Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS125 met z'n tweetjes...


redpowa

Aanbevolen berichten

Wie kan me even uit de shit helpen... Zit al een hele tijd te piekeren.

Indien de vespa gts 125, bereden wordt door 2 personen, laat ons zeggen 14 KG zwaar. Hoeveel snelheid verlies je dan. Voel je je dan nog steeds veilig in het verkeer? Of zeg je ga dan voor de GTS 250?

Alle informatie is welkom. Heb nog geen rijbewijs A (heb mijn B-rijbewijs iets te laat gehaald, dus moet me al die moeite en kosten gaan doen. Is het dat waard?

Thanks

Eric

Link naar reactie

ik en mijn vrouw hebben al samen op onze Gt125 rondgereden en ondervonden geen enkel probleem ermee, natuurlijk gaat een 250 er beter vandoor. Het hangt allemaal van jezelf af of je je rijbewijs wilt doen of niet... wil je graag de grotere kost maken om later met zwaardere fietsen rond te cruisen of niet, ga je er mee op de snelweg of niet...een 125 gaat goed genoeg vooruit, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch bij jezelf hoor..maak een keuze en ga er voor. Ga desnoods eens een testrit doen bij een dealer en overtuig jezelf.voila

Link naar reactie

Bedankt alvast voor de feedback. Mijn grootste zorg is niet in eerste instantie de topsnelheid (101km/u,1 persoon) van een GTS 125 CC (hoeveel haalt hij eigenlijk met z'n tweeën op vlakke baan, zonder al te veel tegenwind ?) maar eerder de acceleratie met twee. Geraak je dan nog vlot weg op een groot kruispunt waar 90 km/u de regel is ? Of poep je dan bijna in je broek van de angst omdat jou sokken bijna uit je schoenen gereden worden? Met andere woorden kan je mee in het verkeer (autosnelweg uitgesloten, zie niet echt het nut van autosnelwegrijden met een vespa in... je moet er mee cruisen). De topsnelheid moet dan ook niet zoveel terugzakken dat ik nog maar 60km/u haal op een 90km weg...

Thanx

Eric

Link naar reactie

Wij waren in eerste instantie ook voor de 125 gegaan. Doch aangezien we geen auto hebben, en de wesp gingen gebruiken om meestal met twee te toeren raadde de dealer aan om toch de 250 te nemen, kwestie van toch iets meer power en reserve te hebben. Tot op heden na drie maand en 2500 kilometer nog geen minuut spijt gehad. Bij deze 250 hebben we dan ook voor het nodige comfort gekozen, een groot scherm en een originele koffer. Zo heb je extra bergruimte voor helm, en heeft de bijzitter een ideale rugsteun.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...