Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rijvaardigheid


daansimba

Aanbevolen berichten

Hey Stefan, welkom en proficiat met je aankoop. In ieder geval veel rijplezier toegewenst. 1 vraagje echter: hoe kan je als 45 jarige een LX als jongensdroom gehad hebben??? Jij had zeker visie! Hahahaha!

Mijn persoonlijke mening: gewoon opstappen en rijden, het is zoals fietsen, gewoon doen en de ervaring komt vanzelf! Volgens mij bestaat er geen Vespa-rijschool behalve de ritten die zowat elke week ergens wel georganiseerd worden. Vespisten zijn een sociaal volkje die te pas en te onpas raad geven en hulp bieden. Dus jezelf aanmelden voor een club en ritjes meedoen is de beste rijschool. Uiteraard kan ook helpen om op het forum de serieuzere topics te volgen. Gebruik de zoekfuncties eens en zoek op remmen en bochten en rijstijl.

Het zekerder gevoel wat je bedoelt is bij mij al na 2 dagen rijden gekomen.

Succes!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Awel,awel, Een LX 125?. Een dikke proficiat.

Ik heb er ook ene en paar maanden geleden dacht ik er ook aan om te leren rijden, bijzonder voor het bochtenwerk( rotondes). Maar intussen hebben ervaren vesparijders me laten verstaan het gewoonweg met een dag seffens te leren. En al doende vordert dat wel van zelf.

Link naar reactie

Een LX125, goed gekozen Sim, daar ga je hopen plezier aan beleven,maar als je je vespa pas binnen een maand heb zit je waarschijnlijk in minder goed weer te roderen. Bij nat wegdek, opletten voor rotte bladeren, tramsporen, wegmarkeringen enz. Hierover is de laatse tijd ook al wel wat geschreven. Succes,

Walter

Link naar reactie

enekele lessen volgen bij een motorrijschool kan nooit kwaad. Ondanks het feit dat ik reeds vele jaren met een 125cc rondreed heb ik een en ander bijgeleerd toen ik voor mijn motorrijbewijs ging

Link naar reactie

Haha die ouwe rotten toch hé !! Ben ook gebouwd in da jaar en in het Antwerpse en ook net een lxke aangeschaft !!!

Awel heb amper met ne brommer of wat dan ook met motor gereden behalve met vier wiele en zoals ze al gezegd hebben het is net als fietsen !!!

Alleen wel rapper hihihi.

Oppassen in het begin met het bochtenwerk dat is wel wennen.

En veel oefenen ... gewoonweg zalig verslavend !!!

Mijne echtgenoot is van 1955 en had daar helemaal geen problemen mee...

Heeft alleen al spijt dat 'm gene zwaardere heeft genomen.

Veel succes nog, we komen je waarschijnlijk wel eens tegen ... zzzzzzzooooooeeeeeeeeffff.

chrideto.

Link naar reactie

daansimba,

De Vlaamse regering organiseert in samenwerking met met MAG op welbepaalde tijdstippen screenings voor iedereen die daarin geïnteresseerd is.

Het doel van deze screenings is de (al dan niet beginnende) motorrijder bewust te maken van hoe goed of minder goed het gesteld is met zijn/haar motorbeheersing.

Aan de hand van deze screening kan men dan ook tot het besluit komen of het aan te raden is (extra) lessen gaan nemen alsook welke lessen hiervoor het meest aangewezen zijn.

Dergelijke screenings zijn gratis en zo weet je tenminste al of en zo ja aan welke punten precies je (meer) aandacht moet besteden.

Let wel: het oordeel van de instructeurs van MAG is uiteraard subjectief; wat impliceert dat je het hiermee uiteraard niet eens hoeft te zijn. Dit om te vermijden de toorn van andere forumleden op te wekken ...

Meer info over dergelijke screenings kan je terugvinden op http://www.mag.be/.

Gr,

K0EN

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...