Ga naar inhoud
Vespaforum.be

't is niet de ralenti, maar wat is het dan ???


supervespa

Aanbevolen berichten

Vervelend, vervelend ... Moteurke van mijne 125 super (1965) was perfect afgesteld ... snorde als een naaimachientje, startte perfect ... alles in orde ...

Op een bepaald moment is er toch iets misgegaan ... Gas lossen = stilvallen. Als ik stilsta aan het rood licht MOET ik mijne choke opzetten, of ik moet zoals nen johnny heel den tijd gas zitten geven. Als ik dan vertrek moet ik de choke terug afzetten natuurlijk... Tijdens het rijden en het opschakelen 'verslikt' 'm zich precies altijd als ik efkes gas los, en terug gas geef... ik bedoel, hij reageert ni direct, maar houdt eerst efkes in...

Carb opgengegooid en uitgekuist, sproeikoppen d'r uit gedraaid, maar daar zag ik niets speciaals aan (ken er ook niks van), wat op geblazen, en met een stukje ijzerdraad d'r in zitten poken, maar volgens mij waren die toch niet verstopt zenne ...

Enfin: alles terug in elkaar gedraaid en wonder boven wonder: snorde terug als een naaimachientje... voor ne kilometer of 30... en nu: 't zelfde probleem, en het wordt precies erger... What could it be ???

Link naar reactie

Neen, d'r steekt niets onder het zadel ... heb ik gecheckt en daar kan de lucht alleszins vrij ingezogen worden ...

Wat betreft die luchtregelingsschroef. Is dat dat kleine schroefje achteraan, onderaan de motor? De tweede schroef om de ralenti te regelen zogezegd? Die is het ook niet, want nadat de problemen opnieuw begonnen, heb ik deze als eerste gecheckt. Stond nog in exact dezelfde positie als voorheen.

Wat beteft de naftbak: ja die is wel redelijk vuil... Heb hem al een aantal maal uitgespoeld, maar voorlopig heb ik geen tijd (en zin) om deze opnieuw te coaten, zou een extra naftfilterke ergens in het midden van de naftslang hier niet kunnen helpen?

Link naar reactie

Als het zo kan opgelost worden zou het handig zijn natuurlijk... Mijn enige vraagje is dan nog: valt dit te rijmen met het feit dat de choke het probleem grotendeels oplost als ik stil sta? Wat is dan het effect van de choke op het vuil in die stationaire sproeier?

Link naar reactie

Of de sproeier eruit halen tegen uw mond zetten en blazen alsof je trompet speelt, da wil ook wel helpen. Draai anders eens de toevoer van je crab los. Het gedeelte waar je benzineslang op aan gesloten zit. Daar zit ook een filtertje in.

Link naar reactie

ja, de viscositeit (of hoe het heet) van 2T is hoger als van gewone benzine.

in een benzine filter zit een papieren filter (zoals een koffie filter), waardoor er een te weinig aan benzine in de carbu kan ontstaan; in een diesel model een plastiek filtertje.

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...