Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Invoeren Vanuit Duitsland


Aanbevolen berichten

Ik kocht een tweedehands vespa in duitsland, ging ermee naar de douane en betaalde er de invoerrechten. Daarna probeerde ik hem in te schrijven, doch op de dienst DIV in Brussel eiste men een goedkeuringsvignet aan het duitse gelijkvormigheidsattest , afgeleverd

door de officiele invoerder in Belgie van Vespa.

En dan begon de miserie: de invoerder voor Belgie woont in Nederland. Daar naartoe gebeld, waar men mij achtereenvolgens verleden week dinsdag vroeg dit probleem door te mailen( gedaan, doch nooit antwoord op gehad ),verleden week woensdag meedeelde dat er véél van die aanvragen liggen, en dat men er wel wat anders te doen heeft,bovendien slecht één persoon ermij zou kunnen helpen, doch deze is enkel ( als hij geen belet heeft) op dinsdagen te bereiken , gisteren dinsdag 20 minuten in wacht gezet bij telefoon naar hun hoofdzetel. Belgische verdelers willen niet helpen, en zeggen net niet: ' dan had je hem hier maar moeten kopen'.

Kunnen jullie me helpen met het verkrijgen van dit vignet, of moet ik hier de aandacht van consumentenorganisaties en de media voor trekken?

Link naar reactie

idd, zoek en gij zult vinden, ge moet zelfs niet zoeken, ga gewoon bij 'regelgeving en wetgeving'terug, op je zal verschieten hoeveel topics je zal tegenkomen.

toch nog even dit:

1 als ge er geen papieren bij had zou ik verdere stappen vergeten (inschrijving van in duistland, info over vorige eigenaar op wie hij stond ingeschreven in duitsland, nummerplaat van in duitsland)

2 ALS ge papieren hebt, inklaren bij douane en door hun 2 stickers op roze forumulier laten plakken, gelijkvormigheidsvinget aanvragen (via de overheid ZO DUS http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf (punt I) en dus NIET via verdeler. maar daarvoor hebt ge dus wel die originele papieren nodig natuurlijk, waar motorinhoud en KW opstaat. dan nog een stempel van de verzekering op u roos formulier en ge kunt het met alles wat ge al verzameld hebt naar het DIV.

al de koop particulier is, onderhands en de vorige eigenaar hem niet heeft ingeklaard/ingeschreven, u factuur er niet bijsteken en daar gewoon zeggen dat ge die uit duitsland hebt gekocht en nu als 1e inklaart en inschrijft, niks zeggen over die vorige die het niet gedaan heeft.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...