Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geaccidenteerde px125 : herstellen of niet?


Tag

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vorige week een ongeval gehad met mijn 2 maand oude px125. Zelf ben ik er met wat blauwe plekken en schaafwonden van af gekomen. Het ergste is dat ik niet in mijn recht ben (ook al zijn er verzachtende omstandigheden) en dat mijn px lelijk is toegetakeld. Ik ben dus op m'n rechterkant geraakt door een dikke bumper van een camionet en dit heeft onder andere tot gevolg dat er delen zijn omgeplooid van het frame (aan de koffer & aan rechts aan de voetplank), en verder spatbord gedeukt & geschaafd alsook de valbaren en zijpanelen gedeukt.

Ik ben net terug van de vespashop in Antwerpen, waar ik hem gekocht heb & waar hij dus momenteel staat, en men zei me daar dat dit toch zeker een 1000 à 1500 euro gaat kosten. Ze hebben bovendien nog niet gecheckt of de vork nog goed is ed, anders zouden de kosten misschien nog verder oplopen.

Nu zit ik natuurlijk met een dilemma, vermits ik uiteraard geen 2000 euro kosten wil doen in een px die er nieuw 3150 kost. Ik weet niet goed wat m'n opties zijn, maar ik veronderstel :

- alles laten herstellen zodat hij er terug goed uitziet (maar als nieuw gaat niet lukken)

- hem terug rijklaar laten maken en alles wat laten rechtzetten (maar dat ging dus ook minstens 1000 euro kosten)

- hem verkopen, eventueel in onderdelen (geen idee hoeveel ik er dan nog aan over hou)

Ik weet niet of iemand me hierover goede raad kan geven, alle hulp is welkom...

Bedankt.

Link naar reactie

dus het zijn voornamelijk kosten aan het koetswerk, voor 1500euro?

hebben ze in de vespashop gezegd wat ze er dan allemaal mee zullen doen voor 1500€?

probeer anders eens een foto up te loaden.. dit doe je door de foto up te loaden op het net, wat je gratis kan op http://www.photolava.com/ , en dan op de volgende pagina kopieer je heel het 'IMG' vakje, tot en met ... . en dit plak je dan hier op het forum tussen de tekst die je typt.

EN best ook je profiel invullen, dat kan bovenaan als je ingelogd bent;-)

de situatie is inderdaad wel balen..

Als je van je vespa houdt, is die derde optie geen mogelijkheid!!

ik weet niet hoe handig je bent, maar mijn oplossing zou zijn om het samen met iemand te doen die het zelf kan doen en het ziet zitten om daar in zijn vrije tijd een 'PROJECT' van te maken

Link naar reactie

Ik heb spijtig genoeg geen fotos kunnen maken (m'n gsm is in dat accident ook gesneuveld) dus voorlopig zal ik er ook geen kunnen uploaden.

Het zijn volgens mij inderdaad vooral kosten aan het koetswerk. Maar ik kon die man van de vespashop ook niet goed volgen (die mens was trouwens ook héél gestresseerd).

Zijn uitleg was iets in de aard van : "als ik moet zien wat er allemaal aan is om een bestek op te maken, dan moet ik hem uiteen halen. Dat wilt dus zeggen dat ik al zowieso kosten moet maken want daar kruipen veel uren in. die delen die verbogen zijn moeten niet zomaar terug recht geslagen worden maar dat zou deftig gedaan moeten worden, en best ineens terug lak erover".

Uiteraard ligt m'n px me na die eerste 850 km al nauw aan het hart, maar 2/3 van de nieuwprijs in een herstelling steken lijkt mij tegen alle logica in te gaan. In dat geval zou ik eerder geneigd zijn van de onaangetaste stukken te verkopen en in plaats van de herstelling te doen een nieuwe te kopen. Ik ben echter een leek op vespa vlak en zou daar ook niet met alle moed aan durven beginnen.

Link naar reactie

Als ik van jou was zou ik inderdaad via dit forum iemand zoeken in je buurt die je kan helpen. Werkuren van een vakman kosten veel geld. Maar het meeste werk (voorbereiding) kan je makkelijk zelf als je een beetje handig bent. En dan kan je de prijs wel drukken denk ik.

Zeker niet zomaar verkopen aan een garagist die er een koopje in ziet en op de koop toe je een nieuwe zou kunnen verkopen!!

Link naar reactie

Ja dat kan ik me voorstellen dat dit een pijnlijke zaak is.

Maar zoals doublev zegt ga is naar een andere vespashop.

Naar het schijnt moet motorkid in edegem ook ne goeie zijn...

Kameraden van onze oudste zijn van Deurne en gingen speciaal naar ginder omdat die

redelijk schijnt te zijn van prijs en ook goe werk levert !!!!

Het is ook een zaak die van vader op zoon is gegaan en al jaren meedraaid .

Succes en hou ons op de hoogte.

Chrideto.

Link naar reactie

Het beste wat je kan doen is een second opinion halen bij Scootermarket. Guy van de Vespashop is eigenlijk niet geïnteresseerd in dit soort werk, die verkoopt liever een nieuwe scooter of wat accessoires. (Dat is toch niet gelogen hé Guy ?)Haal die scooter op en breng hem naar Koningshooikt. Danny gaat op zicht weten te vertellen of het de moeite is om gemaakt te worden of niet.

En dan moet je de keuze maken of je het zelf doet of niet.

Begin al maar een kleur te kiezen, want het moet al lelijk doen eer een Vespa niet gemaakt kan worden door een vakman.

Link naar reactie

Lastig..

Ik denk dat als je net 3000,- hebt uitgegeven je niet zomaar een nieuwe kan kopen. Ook laten herstellen voor 1500,- zal niet al te makkelijk gaan.

Voor het gemak ga ik ervan uit dat je motor heel is en je voorvork en frame recht zijn.. Voor 200,- moet je tweedehands billen, handschoenkast, voorspatbord, neus, stuurkap en een paar spuitbussen kunnen kopen. Als dit al allemaal nodig is natuurlijk.

Verder de plooien zo goed als mogelijk eruit slaan en dan rijden maar.

Later kun je dan besluiten om hem weer helemaal te restaureren.

Link naar reactie

Ok, bedankt allemaal voor jullie snelle en nuttige reacties.

Ik heb inderdaad ook de indruk dat die mensen van de vespashop tot over hun oren in het werk zitten en dat ze niet zitten te wachten op zulke herstellingen (er is ook niet veel werkplaats meer over daar vrees ik). Ik zal mijn arm schaap daar na m'n 2e zit gaan oppikken en voor een 2e opinie naar scootermarket brengen. Hopelijk kunnen die mensen me uit de nood helpen zodat ik snel terug de baan op kan!

Groeten

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...