Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handschoenenkastje verwijderen


jef__vb

Aanbevolen berichten

Waarde forumgebruikers,

ik heb pas m'n eerste Vespa gekocht (PK50XL). Het handschoenenkastje bevalt me echter niet, dus zou ik het graag wegnemen. Is dit mogelijk? Zoja, komt er veel bij kijken? (kwestie van te weten of ik het eventueel zelf zou kunnen doen)

Een tweede element dat ik graag zou veranderen, is de zwarte vloermat. Ik hou meer van de klassieke look met rails. Ook hier dezelfde vraag: is dit mogelijk, en komt er veel bij kijken (of kan een leek als mezelf de klus wel klaren)?

(Aangezien vragen van nieuwelingen nogal vaak beantwoord worden met een verwijzing naar de zoekfunctie, zal ik veiligheidshalve al maar gauw vermelden dat ik het forum en de FAQs al doorzocht heb. Helaas ben ik er niet echt wijzer uit geworden.)

Link naar reactie

- kastje kan eraf (2 vrijzen binnenin, onder lamp logootje weghalen en die vijs losdraaien, dan kan de neus eraf en zie je weer 2 vijzen die het kastje vasthouden)

MAAR : eigenlijk niet zo een goed idee, want je pinkers zitten dan bloot en dat is helemaal geen zicht.

- voetmat kun je weghalen en rails plaatsen, maar dan moet je gaten boren. Ik denk dat de railsset van een PK50S wel zal passen.

Maar zelfs dan krijgt zo'n PK niet die 60's look die je zoekt, je had beter wat verder gezocht ipv iets te kopen wat je niet mooi vindt en dat dan te gaan verkrachten om een lookalike te maken.

Link naar reactie

Here we go

DSC02417.JPG

Aan de linker en de rechterkant van het middenstuk zitten 2 boutjes (sleutel 8).

Eens die los zijn kan je het handschoenkastje eraf halen en ziet het geheel er zo uit

DSC02419.JPG

De knipperlichten zitten nu bloot.

Of dit allemaal standaard is weet ik niet want mijn vespa is niet bepaald 'onbevlekt ontvangen' :)

Ik hoop dat dit je uit de nood geholpen heeft

Link naar reactie

Sjah, zoals ik gezegd heb ... mijnen Vespa is niet direct het schoolvoorbeeld van 'standaard'. Maar die 2 vijzen die ge daar ziet zitten zijn idd de vijzen die de 'neus' vasthouden (samen met die een vijs onder het logo (die bij mij ook niet onder het logo zit :D))

Maar idd het handschoenkastje verwijderen is niet echt zo moeilijk (was trouwens ook mijn eerste gesleutel aan de Vespa)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...